کد خبر: ۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا


گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

گروهی ماسک زده، در تقاطع یکی از خیابان‌های اصلی تورنتو ایستاده بودند. هر یک از اعضای گروه یک لپ‌تاپ به دست داشت و یا یک برگه تبلیغاتی با نام حقیقت را افراشته بودند. در لپ‌تاپ‌ها فیلم‌هایی از فارم فکتوری یا کارخانه‌های تولید محصولات دامی در حال پخش بود. در این فیلم‌ها نشان داده می‌شد که حیوانات به صورت بسیار اسف‌باری نگه داری می‌شوند تا بشر بتواند از گوشت و یا شیر آن‌ها استفاده کند. در یوتیوب هم می‌توانید فیلم‌هایی را با همین کلید واژه پیدا کنید.

نشان دادن این کلیپ‌ها تاکنون افراد زیادی را به جرگه گیاه‌خواران کشانده است. گروه فوق البته وگان بودند که قبلا توضیح داده‌ام که حتی تخم‌مرغ را هم مصرف نمی‌کنند.

من نمی‌دانم در کارخانه‌های تولید محصولات دامی ایران با حیوانات چگونه برخورد می‌شود. از آن جایی که در شهر خودمان خرید محصولات به صورت مستقیم از دامداری نیز میسر بود وضع را به این وخامت نمی‌توانم تصور کنم. اما یاد حرف یکی از آشنایان افتادم که می‌گفتند چند گیاه‌خوار را با یک حدیث توانسته بودند به اسلام جذب کنند. روزی یک نفر از یکی از ائمه سؤال می‌پرسد که من چند دام در مزرعه‌ام دارم و وقتی می‌خواهم این‌ها را از طویله خارج کرده و ببرم چرا، جلویشان علوفه نگاه می‌دارم تا این‌ها دنبال علوفه را بیایند. آیا این کار اشتباه است. معصوم بزرگوار پاسخ داده بودند باید به هرکدام از دام‌ها پس از خارج شدن از طویله از همان چیزی که با آن، آن‌ها را بیرون کشاندی بدهی و گرنه به حیوان دروغ گفته‌ای و گناه دارد. این آن چیزی است که در ذهن بنده مانده است و در صورت تمایل می‌توانید خودتان حقوق حیوانات در اسلام را سرچ کنید.

مسلمانان و یهودیان که دو برند حلال و کوشر را مجاز به استفاده می‌دانند خیلی روی رفتار با حیوان حساسند. حتی یهودی‌ها هم اعتقاد دارند نباید حیوان قبل از کشتار مورد آزار قرار گرفته شود که در گوشت تولید فساد می‌کند. این را قبلا گفته‌ام اما شاید تکرارش بد نباشد که یهودی‌ها هم ماندن خون در حیوان را جایز نمی‌دانند و ذبحی دارند که مطمن شوند همه خون از حیوان خارج می‌شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: