کد خبر: ۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
پپ
صفحه نخست » نمای نزدیک


فائقه بزاز

تعریف شما از نق‌ زدن چیست؟ معمولا این واژه برای اکثر ما معادل است با کلی شکوه و گلایه از بد آوردن‌های روزگار. شرایط مطلوب زندگی آن‌قدر برایمان عادی شده که به چشم نمی‌آیند. در عوض با کوچک‌ترین ناملایمتی به هم می‌ریزیم و طعم خوش داشته‌ها را با حسرت نداشته‌ها تلخ می‌کنیم. خیلی از اوقات هم توکلمان به خدا ضعیف می‌شود. و تنها به فکر کمبودها و کاستي‌هاي زندگي هستيم يا مرتب در ترس از دست دادن آن‌ها به سر مي‌بریم، ترس از پیری، از دست دادن شغل، پول، سلامت و خلاصه داشته‌هاي ارزشمندمان ما را آزار مي‌دهند و همین توجه زياد به کمبودها، شادي و نشاط را از ما مي‌گيرد، به‌ خصوص وقتی حس می‌کنیم براي برطرف کردن اين کاستي‌ها، هيچ کاري از دستمان برنمي‌آيد.

روایتی از پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله است درباره این‌که چگونه زندگی خوشی در این دنیا داشته باشیم و جذاب‌تر این‌که این حدیث بسیارکاربردی، توسط آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی دلنشین‌تر شده است. ایشان می‌گویند:

«خیال نکن که تو می‌توانی کاری انجام بدهی. نافع خداست، ‌ضار هم خداست. اوست که امور را برای تو تقدیر می‌‌کند. بی‌جهت خودت نقشه نکش. اگر نقشه بکشی،‌ خدا به نقشه‌ات ضربه می‌‌زند. بنابراین، ‌تو ‌برو به وظیفه‌‏ات عمل کن. این چیزها را به او واگذار کن. برو سراغ خودش که سرنخ منافع و مضار به دست او ست. این را بدان که تو هیچ کاره‏‌ای...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: