کد خبر: ۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
پپ
صفحه نخست » کاشانه


کودک بدخوراک

تصور ذهنی ما درباره کودکان این است که همه آن‌ها به طور ذاتی و طبیعی باید به غذا خوردن علاقه داشته باشند و زمانی که گرسنه شوند به راحتی سر سفره یا میز بنشینند تا غذایشان را بخورند اما حقیقت این است که برخی از کودکان برای این که به اندازه‌ای کافی غذا بخورند. نیاز به کمک والدین دارند. در واقع مشکل تغذیه و بدغذایی کودکان، مشکل شایع و نگران کننده‌ای برای والدین است.

دلایل بدغذایی کودکان

ابتدا باید علت بدغذایی یا کم خوراکی کودک خود را بفهمیم. برای فهم علت، زیاد راه دوری نروید، علت را عموما در رفتار و شیوه‌های فرزندپروری خود راحت‌تر می‌توانید پیدا کنید. در واقع به غیر از علت بیمار بودن کودک، که می‌تواند بر تغذیه کودک تأثیر منفی بگذارد، سایر علل به مسائل والدینی مربوط می‌شود.

برای آن‌که کمی‌در این زمینه کمک‌تان کرده باشیم، در ادامه، به ذکر چند نوع رفتارها، که گرایش به کم اشتهایی را در کودک افزایش می‌دهد، اشاره می‌کنیم:

1ـ مادر یا دیگر مراقبین کودک به دفعات از غذا به عنوان ابزاری برای تنبیه کودک استفاده می‌کنند. مثلا او را مجبور می‌کنند غذایی را که دوست ندارد بخورد، کودک نیز این عمل را می‌آموزد و لجبازی خود را از طریق غذا نخوردن نشان می‌دهد...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: