کد خبر: ۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

بوتان، کشوری ناشناخته

این کشور زیبا و اسرارآمیز بین هند و چین واقع شده است و تا سال 1974 هیچ گردشگری، اجازه ورود به این کشور را نداشته است. در این کشور تا سال 1999 استفاده از تلویزیون و اینترنت رسما ممنوع بوده است. به همین دلیل بوتان آخرین کشور دنیاست که استفاده از تلویزیون را آغاز کرده است. در این کشور مراقبت‌های بهداشتی رایگان است و هیچ بی‌خانمانی در خیابان‌ها زندگی نمی‌کند.

از سمت چپ برانید!

ماکائو بخشی از سرزمین چین است که تا سال‌ها مستعمره پرتغال بوده است. تنها یک رود مرز بین چین و ماکائو است. جالب اینکه مردم در ماکائو از سمت چپ و در چین از سمت راست جاده رانندگی می‌کنند! وقتی از چین به طرف ماکائو رانندگی می‌کنید باید از سمت راست جاده به طرف چپ جاده بکشید و مسیر را ادامه دهید با این که در واقع در یک کشور رانندگی می‌کنید. این جادو هنگام عبور از پل لوتوس بین ماکائو و چین بعد از عبور از چندین پیچ و خم عجیب و غریب اتفاق می‌افتد.

تجربه سرو غذا با زرافه‌ها

هتلی انحصاری در نایروبی کنیا وجود دارد که هر وعده غذایی که در رستوران آن جا سفری ماجراجویانه خواهد بود، چرا که هنگام صرف غذا زرافه‌ها میهمانان ویژه میز شما خواهند بود و بدون خجالت مقداری از غذای شما را به سرقت خواهند برد! عاشقان طبیعت در این مکان بر روی آسمان هفتم خواهند بود!

کارگر عجیب راه آهن

در دهه ۱۸۸۰، در آفریقای جنوبی، میمونی به نام جک به عنوان دستیار متصدی علائم راه آهن کار می‌کرد. هر دو پای متصدی قطع شده بود بنابراین به جک یاد داد به او کمک کند. یک بار، مسافران گزارش دادند که ایستگاه توسط میمون اداره می‌شود. بازرسی رسمی انجام شد، اما مسئولین مطمئن شدند که میمون صلاحیت کافی برای کارمند رسمی شدن را دارد. حقوق او ۲۰ سنت در روز بود. جک طی ۹ سال خدمتش، هرگز اشتباه نکرد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: