کد خبر: ۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

آرد سفید: 300 گرم

تخم‌مرغ: 3 عدد

شکر: 200 گرم

ماست غلیظ: 150 گرم

روغن مایع: 175 گرم

عسل: یک قاشق غذاخوری

بکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

پودر هل: یک و نیم قاشق غذاخوری

گلاب: 3 قاشق غذاخوری

کیک یزدی

طرز تهیه

برای شروع کار ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. تخم‌مرغ‌ها را در ظرف مناسبی بشکنید و با همزن برقی چند دقیقه هم بزنید تا کاملا یک دست شود. سپس شکر را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کرم رنگ شوند. بعد روغن مایع را به مخلوط شکر و تخم‌مرغ کرم رنگ شده اضافه کنید و هم بزنید.

بعد از کمی همزدن مخلوط ماست را هم اضافه کنید و با مواد میکس کنید. بعد از مخلوط ماست به ترتیب گلاب، هل و عسل را اضافه کرده و هم بزنید. دیوارهای ظرف را تمیز کنید. مخلوط آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید و کم‌کم در چند مرحله به مواد مخلوط کنید و با همزن به آرامی هم بزنید. مایه آماده شده را سریعا به مرحله بعدی که ریختن در داخل قالب است می‌بریم تا مایه کیک منتظر نماند .

مایه آماده شده را با قیف و یا با قاشق در قالب مافین که قبلا کاغذ مخصوص کیک یزدی گذاشته‌ایم ریخته و تقریبا دو سوم قالب را پر می‌کنیم. و یا در قالب‌های کوچک کیک یزدی که با کپسول یا همان کاغذ مخصوص کیک یزدی است پر کنید. فقط دقت کنید قالب‌ها را سرخالی پر کنید. با ته قاشق وسط مایه را مقداری گود کنید و کمی کنجد داخلش بریزید.

سینی را برای 10 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی‌گراد که قبلا گرم شده قرار داده تا کیک‌ها کامل پف کنند. وقتی کیک‌ها پف کرد درجه فر را کمتر کرده و به دمای 180 درجه می‌رسانیم و 10 دقیقه دیگر اجازه می‌دهیم تا کیک‌ها طلایی و پخته شوند. دقت کنید هنگام پخت در فر را باز و بسته نکنید چون ممکن است اطراف کیک پف کند و وسط آن پف نکند. بعد از پخته شدن، کیک یزدی‌ها را از فر در بیاورید و اجازه دهید سرد شوند و سپس در ظرف مورد نظر بچینید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: