کد خبر: ۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
پپ
گذری بر زندگی شهید مظلوم عرب «شیخ نمر باقر النمر»
صفحه نخست » زیرگذر تاریخ



عاطفه میرافضل

نمر باقر النمر در سال 1379 هجری قمری در منطقه الشرقیه چشم به جهان گشود .او به یک خانواده والامقام در منطقه منتسب است که در آن روحانیون بی‌نظیر و برجسته‌ای همچون آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر پرورش یافته‌اند. وی تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم (عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود. وی پس از 10 سال تحصیل در ایران عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب‌سلام‌الله برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت و پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی الامام القائم‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ بنای مرکز اسلامی بود.

او فعالیت‌ها و طرح‌های بیشماری داشت که بر صحنه داخلی و منطقه‌ای تأثیر بسزایی گذاشت.آیت‌الله النمر با برپایی نمازهای جمعه و جماعت و شرکت دادن زنان و استفاده از توانایی‌های آنان در زمینه‌های دینی و اجتماعی و برگزاری سمینارهای دینی و علمی در منطقه، انتشار مقالات و تأسیس حوزه‌های علمیه در بیداری افکار عمومی نقش بسزایی ایفا کرد. او به کرات خواستار بازسازی قبرستان بقیع در مدینه منوره شد و به همین دلیل بارها از سوی پلیس احضار شد و تحت فشار قرار گرفت.

آیت‌الله النمر پس از سرنگونی رژیم‌های حاکم بر تونس و مصر و با آغاز انقلاب مردم بحرین ممنوعیت رسمی اعمال شده از سوی مقامات سعودی در مورد ایراد سخنرانی و تدریس را در هم شکست و از تحولات شکل گرفته در طی فرآیند موسوم به بهار عربی سود جست و سخنرانی‌های خود را با سخن گفتن از آزادی سیاسی با محوریت تغییر سیاسی آغاز کرد...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: