کد خبر: ۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

عمامه‌های خاکی خاطرات متفاوت 10 تن از شهدای طلبه دفاع مقدس است که با تلفیق فقه و خدمت مدال شهادت را نصیب خود کردند.

رهبر معظم انقلاب بار‌ها در دیدار طلاب و روحانیون از کلید‌واژه خدمت استفاده کردند و فرمودند: طلاب باید سنگ صبور مردم باشند و خدمت‌رسانی به مردم را در هیچ شرایطی فراموش نکنند، که این سنت حسنه هم از علمای سلف حوزه به دست ما رسیده است که همواره روحانیت باید در خدمت مردم باشد و گره‌های آنان را باز کند.

چند سالی است دشمنان انقلاب با استفاده از حربه‌های مختلفی سعی بر جدایی مردم از روحانیت اصیل و انقلاب اسلامی داشته‌اند، که یکی از این حربه‌ها ایجاد شبهه‌هایی همچون روحانیت در دفاع مقدس شرکت نداشته‌اند بوده است. با این حال که این قشر بیشترین شهید را با توجه به جمعیت قشری خود تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در این کتاب به گوشه‌ای از خدمات شهدای طلبه اشاره شده است که می‌تواند برای طلاب حوزه‌های علمیه مناسب باشد و الگویی برای عموم مردم نیز قرار گیرد.

شهدای روحانی والا مقامی که در این کتاب از آن‌ها سخن رفته است:

روحانی شهید سیدکاظم قریشی

روحانی مبارز شهید سیدعلی‌اصغر حسینی

طلبه مهاجر شهید رول سیدین

طلبه سالک شهید سیدخداداد ذبیحی

روحانی مجاهد شهید عباس صالحی

طلبه علی‌اصغر کلاهی

طلبه شهید علی صالحی

طلبه شهید حمیدرضا شمسی

طلبه شهید سیداحمد میرصادقی

طلبه شهید داود سهرابی‌مقدم می‌باشند.

بخشی از این کتاب

شب بود. داشتیم با دو تا ماشین می‌رفتیم نزدیک‌های خط. یک مرتبه یکی از ماشین‌ها رفت تو گل هر کاری کردیم درنیومد. بچه‌ها کم کم داشتند نگران می‌شدند که یک دفعه سیدعلی‌اصغر دست برد رو سرش و عمامه‌اش را شروع کرد به بازکردن. ما فکر کردیم می‌خواد لباسش را دربیاره تا بتونه محکم‌تر کمک بچه‌ها هل بده. ولی دیدیم نه! سر عمامه رو بست به ماشین عقبی، اون طرفش را هم بست به ماشین جلویی. بهش گفتیم، سید ما هل دادیم نشد، با طناب بکسل کردیم نشد، این پارچه معلومه که پاره می‌شه، چیکار می‌کنی آقا‌ سید؟!

با نهایت آرامش یک دعایی زیر لب خوند و گفت: این پارچه معمولی نیست، شما کار نداشته باش و بشین پشت فرمون و بزن دنده. همه داشتیم درکمال ناباوری و ناامیدی نگاه می‌کردیم که دیدیم ماشین به راحتی از گل آومد بیرون. بچه‌ها تا مدت‌ها وقتی بهم می‌رسیدند درباره اتفاق اون روز صحبت می‌کردند. تا مدت‌ها عمامه آقا‌ سید به خاطر خاک‌های پاشیده شده از لاستیک ماشین خاکی بود.

شناسنامه کتاب

کتاب عمامه‌های خاکی به کوشش مسعود مختاری و به همت مؤسسه شهید کاظمی به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: