کد خبر: ۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

چند علت عمده مثل ضعف بدن، کیفیت و کم بودن خون در بدن و خشکی مزاج فرد است که با مصرف برخی مواد می‌توان آن را به چاقی تبدیل کرد.

غلامرضا کردافشاری مدرس طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: عدم کیفیت خون در بدن موجب کاهش عضله و گوشت در بدن می‌شود. افرادی که لاغر هستند با آب‌های گرم و معدنی استحمام کنند چرا که آب گرم معتدل مواد ضروری را به سمت عضلات پیش می‌برد همچنین روغن مالی با روغن‌هایی که دارای طبیعتی مرطوب هستند مانند بنفشه بعد از استحمام می‌تواند موجب چاق شدن افراد لاغر شود.

وی افزود: ورزش سخت بدن را لاغر و ورزش ملایم و نرم صبحگاهی بدن را چاق می‌کند و مصرف غذا بعد از این ورزش موجب می‌شود غذا به سمت بافت‌های بدن جذب شود. همچنین استشمام بوهای خوش موجب تقویت قلب شده و در نتیجه خون به خوبی در بدن به جریان می‌افتد و ضعف بدن از بین می‌رود.

این متخصص و مدرس طب سنتی اظهار داشت: مصرف حلوا با آرد گندم یا برنج و بادام، آبگوشت، کله پاچه و انواع حلیم‌ها در صورت داشتن معده خوب و هضم مناسب می‌تواند در چاق شدن مناسب افراد لاغر نیز مفید باشد. افراد لاغر اگر به مدت 2 ماه از انجیر خیسانده در عرق آنیسون به صورت ناشتا استفاده کنند چاق می‌شوند چرا که اینها مجاری جذب غذا را باز کرده و موجب تقویت بدن می‌شود.

کردافشاری خاطر نشان کرد: داروهای چاقی که در برخی عطاری‌ها به فروش‌ می‌رسد حاوی کورتن است که موجب افزایش آب در بدن شده و فرد را به سمت بیماری سوق می‌دهد که این مسائل موجب عدم اعتماد مردم به طب سنتی می‌شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: