کد خبر: ۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

متخصص طب سنتی به افراد دچار واریکوسل توصیه‌های عمومی قابل توجهی ارائه کرد.

دکتر مامک هاشمی در گفتگو با شفا آنلاین اظهارکرد: ورزش‌های سنگین؛ زور زدن، چاقی‌های شکمی زیاد و فشار به شکم واریکوسل را بدتر می‌کند.

وی توصیه کرد: افراد دچار واریکوسل غذاهایی را که موجب خون غلیظ و سوداوی می‌شوند، مانند گوشت گوساله؛ سویس و کالباس مصرف نکنند.

هاشمی ادامه داد: از طرفی دیگر بهتر است که عدس و بادمجان هم به میزان کمی مصرف شود؛ نکته مهم دیگر قطع سیگار است.

متخصص طب سنتی اظهارکرد: همچنین افراد مبتلا به واریکوسل می‌توانند به مدت کوتاه (بیشتر از 3 هفته نشود) از تخم‌ کتان آسیاب شده با مخلوط شکر بعد از هر وعده غذایی یک قاشق غذاخوری مصرف کنند.

وی یادآور شد: این توصیه‌ها برای درجات پائین واریکوسل است اما برای درجات بالا نیاز به مراجعه به اورولوژیست و آغاز درمان وجود دارد.

دکتر مامک هاشمی اظهار کرد: مردان دارای پروستات بزرگ نیز به صورت مرتب باید«مارکر» خونشان را اندازه بگیرند و تحت نظر یک ارولوژیست باشند.

وی ادامه داد: در طب سنتی یک سری داروهای خوراکی کارخانه‌ای وجود دارد که از داروخانه‌ها با تجویز پزشک قابل تهیه است. از طرفی دیگر قطره‌های خوراکی ترکیبی یا کپسول‌های گیاهی که برخی بومی ایران و برخی خارجی هستند نیز بر کوچک کردن پروستات مؤثر هستند.

متخصص طب سنتی، تخمه کدو را برای درمان بزرگی پروستات مفید دانست و افزود: حال آن که روغن تخمه کدو هم بیشتر به صورت موضعی در ناحیه مقعد و آلت تناسلی نیز مورد استفاده قرارگیرد مفید است.

وی بیان کرد: البته نکته مهم آن که مردان بسته به مزاج شان امکان دارد به اصلاحات تغذیه‌ای و دارویی نیز نیاز داشته باشند که این امر با راهنمایی‌های متخصص طب سنتی مشخص می‌شود.

هاشمی در ادامه گفت: در تحقیقات تازه مشخص شده که گوجه فرنگی یا آب آن در رفع بزرگی پروستات بسیار مفید است؛ ضمن این که حجامت در نواحی خاصی هم انجام می‌شود که بیشتر به کنترل علائم آن مانند سنگینی لگن و تکرر ادرار نیز کمک می‌کند. به گفته این متخصص طب سنتی، تخم کتان به دلیل آنتی‌اکسیدان بالا برای طیفی از بیماری‌ها کاربرد دارد و برای درمان بزرگی پروستات هم مفید است.

وی همچنین افزود: بنابراین مصرف یک قاشق مرباخوی تخم کتان با یک لیوان آب داغ به صورت دم کرده روزی یک بار مفید است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: