کد خبر: ۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
پپ
عوارض مصرف زیاد کافئین بر جنین
صفحه نخست » پزشکی

به نقل از روزنامه خراسان: خانم‌ها در دوران بارداری به سلامت خود توجه بیشتری دارند و از خوردن مواد غذایی مضر مانند پنیر غیر پاستوریزه، فست فودها و... پرهیز می‌کنند اما ممکن است درخصوص مصرف کافئین این دقت را نداشته باشند.

بسیاری از نوشیدنی‌ها، غذاها و خوراکی‌ها، حاوی کافئین است بنابراین حتی اگر خودتان هم بخواهید کارسختی است که به طور کلی از خوردن آن صرف‌نظرکنید. پژوهشگران می‌گویند خوردن 200 میلی‌گرم کافئین در روز، سلامت شما را به خطر نمی‌اندازد، (‌یک یا دو فنجان با اندازه مناسب‌). قهوه مانند یک مسکن است و عوارض جانبی هم دارد و مانند محرکی که ضربان قلب و فشارخون را افزایش می‌دهد، ممکن است شما را بیدار نگه دارد و به شما انرژی دهد اما مصرف کافئین بیش از حد، سبب اضطراب شما می‌شود و همچنین اختلال در خواب شما به وجود می‌آورد‌. ترک ناگهانی کافئین هم عوارض خودش را به همراه دارد از جمله‌: سردرد، تحریک‌پذیری و خستگی. بنابراین بهتر است قبل از بارداری میزان کافئین مصرفی خود را کاهش دهید.

تأثیر کافئین برجنین

کافئین با عبور از جفت، به بدن جنین راه پیدا می‌کند. در دوران بارداری بدن نوزاد هنوز درحال رشد است‌، کبد، مغز و سیستم عصبی جنین نمی‌توانند به شیوه بزرگسالان عمل کنند.کافئین سبب تحریک نوزاد می‌شود بنابراین ممکن است احساس کنید کودک بعد از خوردن قهوه یا نوشابه فعال‌تر می‌شود‌. این ممکن است موجب اختلال ضربان قلب و خواب نوزاد شود. با استفاده بیش ازحد کافئین تحریک‌پذیری‌، لرزش و اختلال در خواب را مشاهده خواهید کرد‌. با مشورت پزشک، میزان مصرف کافئین خود را به کمتر از 200 میلی‌گرم در روز محدود کنید. از دیگر عوارض کافئین وزن کم جنین هنگام تولد است.

لازم به ذکر است در انواع چای ،شکلات‌ها، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه‌ها نیز کافئین قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: