کد خبر: ۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

دفاع انفجاری

1ـ یکی از شیوه‌های بسیار عجیب برای دفاع شخصی در میان حیوانات مخصوص مورچه انفجاری است که بیشتر در مالزی دیده می‌شود. این مورچه بدنی بزرگ همراه با دانه‌های انفجاری دارد که باعث می‌شود با احساس کردن خطر خودش را منفجر کند. این انفجار البته همراه با خارج شدن ماده‌ای سمی است که می‌تواند انسان‌ها را کمی گیج و البته حیوانات کوچک را بکشد.

سقف‌های دزدیده شده

2ـ بسیاری از مردم به سقف خانه‌ها توجهی نمی‌کنند، مگر وقتی که آب باران از سقف نشت کند و پس از آن سقف خانه را ترمیم می‌کنند. جالب است بدانید یکی از عجیب‌ترین چیز‌هایی که به سرقت رفته سقف ساختمان‌ها به خصوص کلیساهاست. بسیاری از کلیسا‌ها سقف‌هایی ساخته شده از مقادیر زیادی سرب و یا مس دارند، وقتی مس و سرب به عنوان ضایعات فروخته شود ارزش بالایی پیدا می‌کند.

گره خوش شانسی

3ـ پل‌ها یکی از عالی‌ترین شگفتی‌های مهندسی هستند که شهر‌ها و حتی کشور‌ها را به هم وصل می‌کنند. پل عابرپیاده روی رودخانه دراگون کینگ در شهر چانگشا در چین یک پل فولادی است که شبیه روبان موجدار توسط معماران NEXT طراحی شده است. پل گره خوش شانسی ۱۸۵ متر طول و ۲۴ متر ارتفاع دارد و از نوار موبیوس و هنر سنتی گره کردن در چین الهام گرفته شده است. طراحی موجدار پل شامل سه مسیر پیاده می‌شود که به سمت بالا و پایین حرکت و دو پارک را هم وصل می‌کند و منظره خیره کننده‌ای از رودخانه، دریاچه، کوه‌های اطراف و شهر چانگشا ارائه می‌دهد.

میکروب‌های غول‌پیکر

4ـ میکروب‌های غول‌پیکر عروسک‌هایی هستند که نه تنها به عنوان یکی از اسباب بازی‌های عجیب در موزه هنرهای مدرن نیویورک نگهداری می‌شود، بلکه تبدیل به یکی از عروسک‌های پرطرفدار در منطقه ایالات متحده آمریکا شده است. شاید این اولین میکروبی باشد که والدین از بازی کردن کودکان با آن‌ها نگرانی ندارند. به عقیده بعضی از پدر و مادرها، این اسباب بازی می‌تواند وسیله خوبی برای شناخت کودکان با بیماری‌ها باشد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: