کد خبر: ۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

چای از انواع ادویه‌هاست و افراط در آن ممنوع است، مخصوصا افرادی که دارای سنگ‌های اگزالات کلیوی هستند یا زخم‌های دستگاه گوارشی دارند

امیر‌محمد جلادت متخصص طب سنتی اظهار کرد: چای دارای طبع گرم و خشک است و مصرف بیش از حد آن موجب بروز غلبه خشکی در انسان شده و خلط سودا را در بدن تولید می‌کند.

به ‌گفته این متخصص طب سنتی محروم کردن فرد از مصرف چای بستگی به تشخیص پزشک طب سنتی دارد. اگر پزشک متوجه غلبه سودا و خشکی در فرد شود، می‌تواند فرد را از مصرف چای پرهیز دهد.

جلادت ادامه داد: حکیم عقیلی‌خراسانی در مخزن الادویه از خواص چای بسیار صحبت کرده است و چای را به ‌عنوان یک مُدر (ادرار آور) و تقویت کننده بدن معرفی کرده‌اند. بسیاری از افراد در دستگاه گوارش غلبه رطوبت دارند و رطوبت زیادی در معده افراد وجود دارد که وجود رطوبت در معده دارای نشانه‌هایی مانند بی‌حالی و کسل بودن، خستگی زود هنگام، سنگینی سر و خواب آلودگی بعد از غذا و... است.

وی گفت: مصرف چای به ‌راحتی می‌تواند رطوبت معده را بر طرف کند و بلغم‌های دستگاه گوارش را با خودش بشوید. تحریم چای بستگی به بیماری و غلبه خلط در فرد دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: به‌ طور معمول نوشیدن چای در رژیم روزانه توصیه می‌شود، چای نشاط ‌بخش بوده و به هضم غذا و تقویت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

جلادت بیان داشت: از نظر طب ایرانی سر منشأ بسیاری از بیماری‌ها معده است و برای هضم خوب باید از مصرف نوشیدنی همراه با غذا خودداری کرد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: چای از انواع ادویه‌هاست و افراط در آن ممنوع است، مخصوصا افرادی که دارای سنگ‌های اگزالات کلیوی هستند یا زخم‌های دستگاه گوارشی دارند، این افراد باید مراقب باشند و از مصرف زیاد پرهیز کنند و در افرادی که غلبه سردی و تری دارند همراه با دارچین و زعفران می‌تواند مفید باشد.

وی اضافه کرد: افرادی که در سنین جوانی هستند و یا یبوست مزاج یا غلبه خشکی دارند، می‌توانند چای را شیرین کرده و با مقداری شیر مخلوط کرده و بنوشند.

توجه: شب ادراری در کودکان به دلیل گرمی و سردی رخ می‌دهد و یا قبل از خواب دچار عطش فراوان می‌شوند که صفراوی مزاج هستند و بهتر است چای ننوشند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: