کد خبر: ۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

گل گاو زبان دارای طبع گرم خفیف نزدیک به معتدل است.

دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین هشدار داد: هر نوع دمنوش و یا داروی گیاهی در دوران حاملگی باید با احتیاط و خیلی کم مصرف شود، برای نمونه چای زعفران که قاعده آور است، مصرف زیادش خطر سقط جنین را به همراه دارد.

وی گفت: چای دارچین دارای طبع گرم است. به طور کلی با مصرف طولانی مدت دارچین، بابونه و زنجبیل امکان دارد در افراد گرم مزاج عارضه رخ دهد؛ عارضه هم ممکن است افزایش دمای عمومی بدن باشد، یعنی فرد مدام احساس گرما و خارش کند و جوش بزند. یا ممکن است که در عضو خاصی ازبدن عارضه بروز کند مانند داغ شدن زیاد کف دست و پا و سردرد.

به گفته وی، گل گاو زبان دارای طبع گرم خفیف نزدیک به معتدل است. یعنی درجه گرمی آن زیاد نیست. استفاده عمومی از آن هم کم خطر است و اگر مردم در مصرف آن با مقادیر زیاد افراط نکنند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

این متخصص درباره چای ترش اظهار کرد: چای ترش طبع سردی دارد و به طور قطع افراد سرد مزاج پس از مصرف آن دچار عارضه خواهند شد. یعنی فقط باید محدود به افراد با مزاج گرم شود یا افراد سرد مزاج مقدار کمتری در هوای خیلی گرم از آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: چای زعفران طبع گرمی دارد، در افراد گرم مزاج اگر در فصل گرم زیاد استفاده شود منجر به سردرد و جوش زدن می‌شود. ضمن این‌که داروی خوبی برای تقویت حافظه و ضد افسردگی است و درعین حال جزء مواد قاعدگی آور محسوب می‌شود. ضمنا خانم‌های باردار نباید از آن زیاد استفاده کنند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: