کد خبر: ۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
پپ
صفحه نخست » ویژه نامه نوروز

مرضیه تقی زاده

1ـ کاشت پیاز سنبل

برای این‌که هر سال در سفره هفت سین سنبل داشته باشید کافی است یک بار هزینه کنید و در سال‌های بعد با کاشتن مجدد پیاز سنبل گلی زیبا را در سفره هفت سین خود داشته باشید. شما برا کاشتن پیاز سنبل به خاک مناسب و سبک نیاز دارید که بهتر است این خاک مخلوط خاک برگ و خاک شن باشد. دو سوم پیازها را در خاک بکارید و بگذارید یک سوم باقی مانده بیرون از خاک باقی بماند. پیاز سنبل باید در محیطی متعادل نگهداری شود. آبیاری و خیس کردن خاک را فراموش نکنید.

2ـ میوه‌های خشک کرده

برای داشتن میوه‌های خشک کرده خودتان دست به کار شوید و با استفاده از بخاری و شوفاژ، میوه‌های مانده و لک‌دار را خشک کنید. برای این کار پیشنهاد می‌دهیم که از یک تکه آلومینیوم به جای سینی استفاده کنید تا روند کار زودتر طی شود.

3ـ لکه اتو و پیاز

اگر لکه اتو بر روی فرش یا لباس مانده (لکه‌های زرد بر اثر حرارت زیاد) ناراحت نباشید یک راه حل ساده به شما کمک خواهد کرد. یک پیاز ساده را به دو نیم کرده و روی لکه بگذارید بعد آن را با آب سرد خیس کنید و بشویید دیگر از لکه خبری نیست.

4ـ لکه روغن روی کاغذ دیواری

برای از بین بردن لکه روغن از روی کاغذ دیواری کافی است مقدار زیادی پودر بچه را روی لکه بپاشید و بگذارید مدتی بماند تا جذب شود سپس با یک پارچه خشک دیوار را پاک کنید اگر نیاز بود چند بار این کار را تکرار کنید.

5ـ بوی نم رختخواب‌ها

برای از بین بردن بوی نم رختخواب‌هایی که مدت زیادی در کمد می‌مانند پیشنهاد می‌کنیم صابون خوشبویی را رنده کنید و داخل کیسه‌های پارچه‌ای بریزید و بعد لا به لای رختخواب‌ها بگذارید و یا گوشه کمد آویزان کنید شما همچنین می‌توانید از عود خشک با رایحه‌های متفاوت در گوشه کمد و لابه لای رختخواب‌ها استفاده کنید.

6ـ مرتب کردن کابینت

اگر کابینتی دارید که مخصوص وسایل کیک‌پزی و یا شیرینی‌پزی است ما برای مرتب کردن آن ایده‌ای جدید داریم. ابتدا مقداری نمد تهیه کنید و به سایز‌های دلخواهتان برش بزنید و با چسب به در کابینت بچسبانید با این کار در هنگام باز و بسته کردن در کابینت وسایل صدا نخواهند کرد بعد می‌توانید ابزارهایی را که امکان آویزان شدنشان هست را به در کابینت آویزان کنید.

7ـ ظروف مسی

این روزها ظرف‌های مسی طرفداران زیادی دارند. شما برای برق انداختن این ظروف مسی نیاز به لیمو ترش و نمک درشت دارید. ابتدا مقداری آب‌لیمو را با نمک مخلوط کنید و سپس روی سطح مس بکشید تا برق بیفتد.

10ـ هفت سین تخم‌مرغی

برای داشتن یک هفت سین جدید باید دست به ابتکار زد پس بیایید به سراغ تخم‌مرغ‌ها برویم. ابتدا داخل تخم‌مرغ را خالی کنید و بشویید و قسمت‌هایی از دیواره آن را جدا کنید و از شاخه‌ای خشک آویزان کنید و وسایل هفت سین را داخل تخم‌مرغ‌ها بچینید.

11ـ چروک لباس‌ها

اگر هنوز کشو و یا کمد لباس‌هایتان را مرتب نکرده‌اید به این نکته ظریف دقت کنید. کافی است لباس‌ها را به جای تا کردن رول کنید و داخل کشو و یا کمد بچینید. با این کار علاوه بر این‌که لباس‌ها چروک نمی‌شود فضای بیشتری هم در اختیار خواهید داشت.

12ـ بوی بد جاروبرقی

اگر مقداری دارچین را در کیسه جاروبرقی و یا در قسمت‌های دیگر که هوا از آن عبور می‌کند بریزید باعث خنثی شدن بوی بد مواد جمع شده توسط جاروبرقی‌ خواهد شد.

13ـ تمیز کردن برگ گل‌ها

برای این‌که گلدان‌های زیباتری داشته باشید بهتر است هر از چند گاهی آن‌ها را تمییز کنید. برای تمییز کردن و زیبایی گل‌ها می‌توانید از گلسیرین استفاده کنید. چند قطره گلسیرین را روی پارچه نرمی بریزید سپس برگ‌های گل را تمیز کنید. برای این کار روش دیگری هم توصیه می‌شود و آن استفاده از مخلوط مساوی آب و شیر است. پارچه نرمی را آغشته به مخلوط آب و شیر کنید و برگ‌ها را تمیز کنید.

14ـ بد رنگ شدن قابلمه‌ها

برای جلوگیری از بد رنگ شدن و سوختن بدنه قابلمه هرگز اجازه ندهید چربی روی چدن‌های گاز بماند زیرا قدیمی شدن لکه‌های چربی بر روی چدن‌های گاز با هر بار داغ شدن دودی نامحسوس تولید می‌کنند وسبب بد رنگ شدن قابلمه‌ها می‌شوند.

15ـ رسوب کتری

برای از بین بردن رسوب کتری و چایی‌ساز یک راه حل ساده وجود دارد. مقداری سرکه و آب داخل کتری و یا چایی‌ساز بریزید و اجازه بدهید به نقطه جوش برسد و چند دقیقه در همین حالت باشد. بعد کتری و چایی‌ساز را با آب بشویید دیگر خبری از جرم‌ها نیست.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: