کد خبر: ۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

پیاز: 1 عدد درشت

پنیر پیتزای رنده شده: 100 گرم

رب‌ گوجه‌ فرنگی: 1 تا 2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن مایع سرخ کردنی: به میزان لازم

مواد لازم برای سس سفید

شیر: 1 پیمانه

کره: 50 گرم

خامه: 2 قاشق سوپخوری

آرد سفید: 2 قاشق سوپخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. بعد کمی نمک به آن‌ها بزنید و برای یک ساعت کنار بگذارید تا نمک جذب بادمجان‌ها شود.

در این فاصله پیاز را رنده کنید و به همراه کمی نمک، فلفل و زرد‌چوبه داخل گوشت چرخ کرده بریزید و خوب هم بزنید تا باهم ترکیب شوند.

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید تا داغ شود و بعد گوشت مخلوط شده را داخل آن تفت دهید. تا گوشت سرخ شود اگر هم بخواهید به آن رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید باید در این مرحله رب را هم با گوشت کمی تفت دهید.

البته می‌توانید این مرحله را به این شکل که پیاز‌ها را ابتدا تفت دهید و بعد گوشت را داخل آن بریزد و تفت دهید هم انجام دهید.

بادمجان‌ها را هم جداگانه سرخ کنید .

فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. و در فاصله گرم شدن فر می‌توانید سس سفید این غذا را هم آماده کنید. به این شکل که قابلمه‌ای کوچک انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید و کره را داخل آن قرار دهید تا آب شود. بعد آرد را به کره اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس شیر را به آرامی بریزید و با چنگال مرتب هم بزنید. در مرحله آخر، نمک، فلفل و خامه را اضافه کنید و مقداری روی حرارت هم بزنید تا سس غلیظ شود.

بعد از آماده کردن سس در کف یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر بادمجان‌های سرخ شده را بچینید و سطح بادمجان‌ها را با لایه‌ای از گوشت چرخ کرده بپوشانید و روی گوشت را کاملا با سس سفید تهیه شده به همراه پنیر‌ پیتزا بپوشانید و بعد لایه بعدی را هم به همین شکل انجام دهید. بادمجان‌ها را ابتدا بچینید و بعد گوشت و سس را بریزید.ظرف پر شده را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه با حرارت 180 درجه فر بپزید. بعد از این‌که سوفله پخت شعله بالای فر را روشن کنید تا سطح سوفله هم به مدت 10 دقیقه حرارت ببیند و طلایی رنگ شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: