کد خبر: ۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
پپ
روزشمار 8 ماه ایستادگی ملت در فتنه 88
صفحه نخست » گزارش



تهیه و تنظیم: فاطمه اقوامی

همه چیز امن و امان بود و روزگار بر وفق مراد... همه با سلایق و نگاه‌های مختلف خود را برای خلق حماسه‌ای دیگر آماده می‌کردند... جوانان پرشورتر از همیشه به میدان آماده بودند تا خودی نشان دهند و نقش آفرین اصلی این صحنه باشند... که ناگهان هوا مه‌آلود شد و غباری سنگین بر سر و روی شهر نشست... و ماجرا از همین جا شروع شد... ماجرایی که به قلم دستان بیگانه‌ای خبیث نگاشته شده بود و کسانی که مسیر را گم کرده بودند بازیگران اصلی این صحنه شدند... براساس سناریوی نانوشته همه را به بازی گرفتند و آنقدر ادامه دادند که سرزمین‌شان را تا لبه پرتگاه رساندند. اما سقوط فرجام این ماجرا نبود که از ابتدا عده بسیاری بر اساس راه را از بیراهه شناختند و محکم و استوار مقابل آن گرفتاران باتلاق گمراهی قد علم کردند و در یک بزنگاه تاریخی دمار از روزگارشان درآوردند.

و این روزها سالگرد همان بزنگاه تاریخی یعنی 9 دیماه است. روزی‌که مردم سرزمین عزیزمان خون غیرت‌شان به جوش آمد و با سلایق گوناگون سیاسی به میدان آمدند تا مهر بطلان بر پرونده 8 ماه فتنه بیگانگان و همراهان داخلی‌شان بزنند. در این مجال بر برخی اتفاقات مهم دوران پر تلاطم فتنه نگاهی گذرا داریم.

فرودین و اردیبهشت1388

شنبه 1 فروردین 1388

مقام معظم رهبری در دیدار پرشور مردم در حرم رضوی با اشاره به دهمین انتخاب ریاست جمهوری خطاب به نامزدها اعلام کردند:‌ «مبادا نامزدها در اثنای فعالیت‌های انتخاباتی خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیندازند.»

دوشنبه 24 فروردین 1388

کروبی خواستار تغییراتی در قانون اساسی و حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان شد.

‌شنبه 15 اردیبهشت

تصمیم ستاد میرحسین موسوی جهت انتخاب رنگ سبز برای تبلیغات انتخاباتی خود با الگو گرفتن از مدل انقلاب‌های مخملی.

دو‌شنبه 7 اردیبهشت

تشکیل کمیته صیانت از آرا توسط موسوی و کروبی

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: