کد خبر: ۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
پپ
گزارش تکان‌ دهنده از کمپ منافقین در آلبانی
صفحه نخست » اخبار

نشریه آلمانی «اشپیگل» در گزارشی با عنوان «زندانیان شورش» به وضعیت اعضای گروهک تروریستی منافقین و حمایت دولت آمریکا از آنان پرداخت و نوشت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از سیاستی پیروی می‌کند تا دولت ایران را سرنگون کند و در این زمینه اعضای این سازمان هم‌ سیاستی هم ‌راستا با آمریکا دارند. بیش از دو هزار نفر از افراد عضو سازمان در کمپی در آلبانی سر می‌برند. افرادی که از سازمان جدا شده‌اند از شکنجه و آزارهای روانی سخن می‌گویند.

به گزارش فارس، در ادامه، ترجمه متن این گزارش آمده است: در انتهای خیابانی طولانی در شمال غربی آلبانی زنان و مردانی عجیب خود را برای سرنگونی حکومت ایران آماده می‌کنند. یکی از افرادی که از این سازمان جدا شده‌ می‌گوید که آن‌ها سه بار در طول هفته بریدن گلو با چاقو، شکستن دست، درآوردن چشم با انگشت و پاره کردن دهان را تمرین می‌کنند. این کمپ مساحتی به اندازه ۵۰ زمین فوتبال دارد که به وسیله حصارهای بلند احاطه شده است. جدا شدگان می‌گویند که بیشتر دو هزار نفری که در کمپ به سر می‌برند، اجازه ندارند تلفن همراه داشته باشند. برخی از آن‌ها حتی مجاز به داشتن ساعت و تقویم هم نیستند.

آمریکا تا سال ۲۰۱۲ نام این سازمان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود اما در سال‌های اخیر این سازمان حامی دولت ترامپ شده، چرا که دو طرف خواهان سرنگونی حکومت ایران هستند. این گروه به حدی در این زمینه مصر است که امیدوار است آمریکا در برنامه‌های خود علیه ایران موفق باشد. پس از این‌که این افراد از عراق به آلبانی منتقل شدند، عده‌‌ای از این گروه جدا شدند. این افراد از شکنجه، تشکیل جلساتی که در آن‌ها افراد مجبور می‌شوند افکار جنسی خود را اعتراف کنند و... سخن می‌گویند. این‌ها تحت رهبری مسعود رجوی صورت گرفته است که از سال ۲۰۰۳ هیچ‌کس او را ندیده و مشخص نیست که آیا زنده است یا خیر.

استیگر ویتر از کارشناسان امور رایانه می‌گوید: «گفته می‌شود که آن‌ها با حساب‌های جعلی در توییتر و فیسبوک مشغول پروپاگاندا برای سازمان هستند. اعضا همچنین از پیام‌رسان تلگرام برای جذب ایرانی‌های بیشتر و کشاندن آن‌ها به آلبانی استفاده می‌کنند.»


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: