کد خبر: ۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
پپ
صفحه نخست » اخبار

در روزهای اخیر عناصر اپوزیسیون علاقه‌مند شده‌اند از اجداد خود یادی کنند.

یکی از برنامه‌های «رادیو فردا» وابسته به دولت آمریکا «تابو» نام دارد. این برنامه قرار است با به چالش کشیدن برخی مباحث و ارزش‌ها و اعتقادات، به تابوشکنی دست بزند. تاکنون در قسمت‌های مختلف این برنامه که توسط فرد معلوم‌الحالی به نام «فهیمه خضرحیدری» اجرا می‌شود، به بهانه مقابله با تابوها و خرافات به موضوعاتی مانند ترویج تن‌فروشی، تجزیه‌طلبی، خیانت به همسر، نژادپرستی و قرار دادن هویت ملی و دینی برابر یکدیگر پرداخته است و از این طریق سعی شده به مفاهیمی مانند اعتقادات، ارزش‌های اجتماعی و دینی و اخلاقی و تمامیت ارضی ایران حمله شود و این مفاهیم زیرسوال برود.

مجری این برنامه صراحتا هدف از این برنامه را تابوشکنی دانسته و مبارزه با اعتقادات مردم ایران که از نظر او و دولت‌های استکباری، سد راه استحاله فرهنگی ایرانیان است را مهم عنوان کرده است. البته «تابوشکنی» همواره یکی از اهداف رسانه‌های فارسی زبان بیگانه بوده است، اما برنامه «تابو» به صراحت نشان داده که دولت‌های استکباری و عوامل آنان در رسانه‌های بیگانه، چه کینه‌ای از باورها و ارزش‌های ملت ایران داشته و حتی به تمامیت ارضی ایران نیز چشم دارند.

در جدیدترین برنامه «تابو»، به موضوع شباهت انسان به شامپانزه‌ها پرداخته شد و با الگوگیری از نظریه‌های داروین به‌طور مستقیم و غیرمستقیم عنوان گردید که انسان‌ها نسخه ارتقاع‌یافته شامپانزه‌ها هستند و انسان تنها جنبه مادی دارد و معنویت و دنیای دیگر توهمی بیش نیست.

در روزهای گذشته نیز سخنان «سحر زند» مستندساز شبکه بی‌‌‌بی‌سی در شبکه من‌وتو در این موضوع حاشیه‌ساز شده بود. زند با حضور در شبکه من‌وتو در بخشی از سخنانش گفت که انسان‌ها از جمله خودش از نسل میمون‌ها هستند. «شاهین نجفی» خواننده معلوم‌الحال نیز در یکی از برنامه‌های «رادیو فردا» به شکلی دیگر این سخنان را تکرار کرد.

به نظر می‌رسد که عناصر اپوزیسیون در ماه‌های اخیر علاقه زیادی به یادآوری اجداد خود دارند و تحت تأثیر افکار غربی و اومانیستی معتقدند که از نسل شامپانزه و میمون‌ها هستند. البته چندان هم از این اپوزیسیون بعید نیست که دارای اینچنین شجره‌نامه‌ای باشند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: