کد خبر: ۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

نوشیدن زیاد آب می‌تواند سبب فراموشی و ضعف کبد و معده شود.

یک متخصص طب سنتی با اشاره به این‌که بهتر است بین غذا و تا یک ساعت پس از آن آب نوشیده نشود، گفت: نوشیدن زیاد آب می‌تواند سبب فراموشی و ضعف کبد و معده شود.

ریحانه معینی در ارتباط با توصیه‌های طب اسلامی برای مصرف آب اظهارداشت: بین غذا تا یک ساعت بعد از آن، در حالت ناشتا، بعد از حرکات ورزشی شدید، بعد از خوردن میوه‌ها و نوشیدن آب سرد بعد از غذای شیرین از نظر طب سنتی مناسب نیست و توجه به آن می‌تواند سلامتی فرد را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه نباید بعد از غذاهای شور از آب گرم استفاده کرد، افزود: برخی از موارد منع شده نوشیدن آب امروزه بسیار رایج است و بسیاری از ورزشکاران همیشه در حال ورزش آب زیادی می‌نوشند همچنین افراد زیادی از خواب برخواسته و مقدار زیادی آب سرد می‌خورند در حالی که این مسائل مشکلات زیادی برایشان به همراه دارد.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: در حین ورزش اگر فرد دچار تشنگی واقعی شده باشد باید مقدار کمی آب را در دهان مزه مزه کرده و به آرامی فرو دهد در این صورت علاوه بر کاهش حجم آب مصرفی، آب دیگر سرد نخواهد بود و مشکلات گوارشی نیز به همراه ندارد.

معینی گفت: افرادی که بدنشان حرارت زیادی دارد یا مزاج گرم و خشک دارند ممکن است عطش زیادی داشته باشند. این افراد نیز بهتر است از خوردن آبی که با یخ سرد شده پرهیز کنند البته می‌توانند در صورت تشنگی آب خنک میل کنند.

این متخصص طب سنتی در زمینه مضرات مصرف آب زیاد گفت: نوشیدن آب بیش از نیاز بدن و بدون احساس تشنگی حقیقی به طور مداوم احتمال بروز عوارضی همچون ضعف و سستی اعصاب، ضعف معده و کبد همچنین بد رنگی پوست صورت و بدن را به همراه دارد.

به گفته این متخصص طب سنتی، فراموشی یا کند‌ذهنی و ورم دست و پا و زیر چشم نیز از دیگر مضرات نوشیدن زیاد آب است بنابراین توصیه می‌شود تنها زمانی که فرد احساس تشنگی واقعی دارد نسبت به نوشیدن آب اقدام کند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: