کد خبر: ۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

تره کوهی ضد عفونی کننده روده‌ها و مدر است و برای معالجه رماتیسم و بیماری‌های کبدی مفید است

تره گیاهی است علفی و چند ساله و پیازدار که برگ‌های آن به صورت سبزیجات مصرف خوراکی دارد و طبیعت آن گرم است.

به گزارش ایمنا، تره کوهی گیاهی علفی است که طعم آن مانند پیازچه خام است و خام آن را مانند سبزی همراه با خوراک مصرف می‌کنند.

زینب زمانی، متخصص طب سنتی در مورد خواص دارویی تره گفت: چنانچه برگ تره را کوبیده و با سرکه مخلوط کنند و بر پیشانی کسی که به خون دماغ مبتلا شده در صورتی که شدید نباشد بمالند، سبب بند آمدن خون بینی می‌شود.

وی افزود: خوردن تره سبب لینت مزاج و تقویت دستگاه گوارش می‌شود، قوای‌ تناسلی را تقویت می‌کند، خوردن آن همراه با غذا چون خاصیت ضد اسیدی دارد مقداری از اسید معده را خنثی کرده و مفید است. همچنین اگرآن را با ماءالشعیر بخورند برای درد سینه و نفس تنگی مفید است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: تره کوهی ضد‌عفونی‌کننده روده‌ها و مدر است و برای معالجه رماتیسم و بیماری‌های کبدی مفید است، ضماد آن برای نرم کردن ورم‌ها مفید است، ترشح ادرار و حیض را زیاد می‌کند و قاعده‌آور است، جوشانده یا پخته شده آن با جو برای درد سر، سینه و تنگی نفس مفید است.

وی همچنین پرورده تره با سرکه را در باز کردن گرفتگی کبد و طحال و خوردن برگ پخته آن را برای بواسیر مفید دانست و افزود: تره کوهی برای خشک کردن رطوبت‌های رحم مفید است.

زمانی در پایان اظهار کرد: ضماد تره کوهی با سماق برای مخملک و زگیل و با نمک برای التیام زخم‌های بر مفید است، اما خوردن آن بینائی چشم را کاهش می‌دهد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: