کد خبر: ۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

کتاب «طائر قدسی» سیزدهمین کتاب از مجموعه مدافعان حرم است که به زندگی شهید امین کریمی می‌پردازد. شهید امین کریمی چنبلو اصالتا مراغه‌ای و ساکن تهران، متولد یکم فروردین سال ۶۵ و فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر، دانشجوی کارشناسی الکترونیک، ورزشکار حرفه‌ای در چهار رشته ورزشی بود.
او حین انجام مأموریت در حومه شهر حلب در سوریه در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به دست نیروهای تکفیری در کشور سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

بخش‌هایی از کتاب

در همان مدت کم یک سری ابداعات داشت. مثلا وسیله‌ای ساخته بود تا تک‌تیرانداز مخفی بماند! یا با وسایل خیلی پیش پا افتاده و ساده پیروسکوپ ساخته بود. اساس کار پیروسکوپ این بود که از پشت دیوار هم بتوان قسمت بیرونی را دید. امین که به بحث روز دنیا در زمینه اسلحه‌سازی آشنایی داشت، می‌خواست جایگزینی برای چنین تسلیحاتی پیدا کند.

..........................

یکی از بچه‌های حوزه در رشته رزمی فعالیت می‌کرد و امین هم رزمی کار بود. یکبار مسائل رزمی و تکنیکی را به رخ هم می‌کشیدند قرار گذاشتند بیست درصد به قصد آموزش با هم مبارزه کنند توی راهرو حوزه شروع کردند به زدن همدیگر. امین کیک‌بوکسینگ کار می‌کرد و حریفش فول کنتاکت. جفتشان هم دان دو بودند. امین جدای از زور زیادی که داشت درشت بود. به قصد آموزش چنان دفاع فن را روی حریفش اجرا کرد و او را زد زمین که از درد به خودش می‌پیچید. نشست به غر زدن که: امین اگه بیست درصد اینه پس صددرصد چیه؟

شناسنامه کتاب

کتاب «طائر قدسی» زندگی‌نامه شهید مدافع حرم امین کریمی است که به کوشش مریم عرفانیان و به همت انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: