کد خبر: ۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
پپ
چند روایت از ینگه دنیا
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

تذکر مهماندار خارجی به خانم ایرانی در خصوص حجاب

در یکی از پروازهای برگشت از اروپا به ایران با هواپیمایی اتریش، وقتی نزدیک فرودگاه مهرآباد شدیم (‌آن‌وقت هنوز فرودگاه امام خمینی‌ره راه اندازی نشده بود) و هواپیما آماده فرود شد، سر مهماندار ضمن اعلام آمادگی برای فرود و وضعیت آب و هوا و وقت محلی تهران‌، ضمنا یادآوری کرد که بر اساس قوانین، در خاک ایران، بانوان باید روسری به سر داشته باشند، لذا از آنان خواست تا روسری سر کنند. خانمی از هموطنان ایرانی که در صندلی کناری من نشسته بود زیر لب غرغری کرد به نشانه اعتراض.

لحظاتی بعد که مهماندار اتریشی برای کنترل صندلی ها و کمربند و... از مقابل ردیف صندلی‌ها می‌گذشت و به مسافران تذکرات لازم را می‌داد به خانم بغل دستی من به زبان انگلیسی یادآوری کرد که صندلیش را از حالت خوابیده به حالت اول برگرداند، ضمنا تذکر داد که روسری هم به سرکند. خانم بر‌آشفت و به انگلیسی گفت شما هم شده‌اید مأمور جمهوری اسلامی؟! من خودم ایرانی هستم ولی این مقررات را قبول ندارم!

خانم مهماندار با متانت و مؤدبانه به او گفت: من هم ممکن است خیلی چیزها را قبول نداشته باشم ولی در هر حال باید به قانون احترام گذاشت و این یک اصل کلی است و همه جا صادق است و فرقی نمی‌کند کجایی باشید یا چه اعتقادی داشته باشید. نقض قانون در همه جا مذموم است. مادام که پوشاندن سر و مو در کشور شما قانون است باید به آن احترام بگذارید!

خانم هموطن کنار دستی من دوباره غرغری کرد و زیر لب چند ناسزای فارسی نثار مهماندار اتریشی نمود و در همان حال روسریش را از کیفش در‌آورد و به سر کرد!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: