کد خبر: ۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

1. پیش‌بینی می‌شود بقایای کشتی تایتانیک تا 30 سال آینده کاملا ناپدید می‌شود. میکروارگانیسمی به نام باکتری «فولاد‌خوار» به آرامی آهن کشتی را خورده و باعث از بین رفتن آن می‌شود.

2. جالب است بدانید مشاغل استرس‌زایی که تقاضای بالا و کنترل کم را شامل می‌شوند، مثل پیش‌خدمت رستوران‌، خطر ابتدا به سکته را افزایش می‌دهند.

3. انگشت انسان می‌تواند اشیایی در ابعاد نانو را تشخیص دهند. یعنی نه تنها اشیایی به ریزی یک مولکول بزرگ را می‌توانید حس کنید، بلکه اگر انگشتتان به اندازه زمین بود، می‌توانستید تفاوت بین خانه و ماشین را تشخیص دهید.

4. جالب است بدانید دانشمندان محقق دیزنی اتاقی ایجاد کرده‌اند که به محض ورود به آن، همه دستگاه‌های الکترونیکی‌تان شروع به شارژ شدن می‌کنند.

5. اولین ساکن ابدی بهشت زهرا، بزرگترین قبرستان ایران شخصی نظامی و با نفوذ بوده است که در سال 1349 با تشریفات فراوان به خاک سپرده شد.

6. چین برای صرفه‌جویی 170 میلیون دلاری در هزینه برق قصد دارد تا سال 2020 ماه مصنوعی به فضا پرتاب کند که نور آن 8 برابر بیشتر از نور ماه واقعی است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: