کد خبر: ۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

کرواسی یکی از جمهوری‌های استقلال‌یافته از یوگسلاوی سابق است که بیشترین خط ساحلی را داشته و البته یکی از زیبا‌ترین سواحل آدریاتیک را دارد.

این کشور در یکی از سال‌هایی که من آنجا بودم حدود 10 میلیون گردشگر خارجی داشت. یعنی دو برابر جمعیت کشور! تصورش را بکنید کشوری که دو برابر جمعیتش در سال گردشگر دارد چه درآمد هنگفتی می‌تواند داشته باشد. مثل این می‌ماند که سالی 140 میلیون گردشگر خارجی از ایران دیدار کنند!

چون هنوز فصل گردشگری شروع نشده بود، این کمپ تازه دو روز بود که با 10 درصد ظرفیت بازگشایی شده بود و غیر از ما دو خانواده، تنها یک خانواده دیگر اتریشی که با کاروان متصل به پشت ماشین‌شان آمده بودند، مهمان آن بودیم.

نکته جالب توجه که منجر به نوشتن این یادداشت شد این بود که سوئیتی که اجاره کردیم کانکس‌های پیش‌ساخته‌ای بود دقیقا به مساحت 20 متر‌مربع که به فواصل منظم و مناسبی از یکدیگر طوری چیده شده بود که مقابل هر کدام دو درخت و یک سکوی 8 متری با میز و صندلی باغی قرار داشت و کنار هر کدام یک فضای حدودا 10 متری برای پارک خودرو.

به نظرم رسید از این کانکس‌های پیش ساخته و کوچک ولی بسیار شیک و مرتب و مجهز و جادار می‌توان به‌عنوان مسکن اقشار کم درآمد یا زوج‌های جوان نیز ـ به‌خصوص در چند سال اول زندگی ـ استفاده کرد. آن‌ها به رغم کوچکی بسیار مجهز و راحت طراحی و ساخته شده بودند. سیستم گرمایی هر یک از کانکس‌ها نیز یک کپسول گاز بود که در جای خاصی در بیرون و پشت کانکس جاسازی شده بود! جالب‌ترین موضوع در کمپ برای من جداسازی بخش مجردها و خانواده‌ها بود! یعنی طوری طراحی شده بود که در فضای استقرار چادرها، بخش مسافران مجرد از بخش خانواده‌ها جدا بود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: