کد خبر: ۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
پپ
صفحه نخست » اخبار

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پیام به مناسبت سال نو به مردم وعده یک سال عالی داده، روزنامه «واشنگتن پست» خبر داده که او سال گذشته میلادی را در حالی به پایان رسانده که در آن هر روز ۱5 ادعای نادرست مطرح کرده است .واشنگتن پست بعد از آغاز ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ‌گویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی بارها در صفحه ویژه خود با عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت (Fact Checker)» به شفاف‌سازی درباره این ادعاها و دروغ‌ها پرادخته است.

در تازه‌ترین گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: «یک سال فریبکاری بی‌سابقه: ترامپ سال ۲۰۱۸ به طور متوسط در هر روز، ۱۵ ادعای غلط مطرح کرده است.»

طبق تحقیق روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سال ۲۰۱۸ هزاران اظهارنظر غلط انجام داده و به طور متوسط هر روز ۱۵ ادعا نادرست انجام داده است. بنابراین گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای سال ۲۰۱۸ کارش را با ۱۹۸۹ ادعای غلط آغاز کرد و به تدریج تا پایان سال روند ادعاهای نادرستش ادامه یافته است.

واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ سال ۲۰۱۸ را با مجموعه‌ای از توئیت‌های «گمراه‌کننده» و «غلط» درباره «هیلاری کلینتون»، ایران، و روزنامه «نیویورک تایمز» آغاز کرد و این توئیت‌ها از جمله ۵۶۰۰ دروغ‌، ادعای نادرست و مغایر با حقیقت او در کل سال هستند.

طبق تحقیق این روزنامه، قیاس سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که ترامپ در سال گذشته تقریبا سه برابر بیشتر از سال قبل از آن دروغ گفته و ادعاهای غلط مطرح کرده است.

واشنگتن پست خبر داده که با احتساب آخرین روز سال ۲۰۱۸، ترامپ در کل دوران ریاست‌جمهوری خود تا به حال ۷۶۰۰ اظهارنظر نادرست یا گمراه‌کننده کرده است.

در این گزارش به نظرسنجی ماه دسامبر (آخرین ماه میلادی) واشنگتن پست هم اشاره شده که در آن آمده است، کمتر از ۳۰ درصد از آمریکایی‌ها به اظهارات و سخنان ترامپ باور دارند و آن‌ها را قبول می‌کنند.

طبق این نظرسنجی، از هر ۱۰ آمریکایی کمتر از سه نفر بیانیه‌ها و اظهارات ترامپ در مسائلی از قبیل مهاجرت، دیوار مرزی و تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و تبانی کارزار انتخاباتی او با مسکو را باور کرده‌اند.

واشنگتن پست در گزارش تحقیقی خود خبر داده که ترامپ در ابتدای سال ۲۰۱۸ همانند سال قبل از آن ماهانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ ادعای نادرست مطرح کرده اما در ماه ژوئن و آغاز فعالیت او برای کارزار انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این رقم به ۵۰۰ ادعای نادرست افزایش یافته است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: