کد خبر: ۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

مجموعه کتاب‌های مدافعان حرم صحنه‌ای است که در آن، حیات سرمدی ایثارگران فرازمینی در منظر مخاطبان به نمایش درآمده تا تأکیدی باشد بر اینکه همیشه پرچمدارانی هستند که بیرق حقانیت اسلام ناب محمدی‌صلی‌الله‌علیه‌وآله را تحت زعامت سلاله‌ای از تبار درخشان ولایت، به هر قیمتی بر دوش کشند. کتاب حاضر فراز‌هایی از زندگانی شهید مدافع حرم، «روح‌الله قربانی» می‌باشد. که حاصل مصاحبه‌های مؤلف با همسر شهید و نزدیکان ایشان است.

نویسنده کتاب می‌گوید: تقوای شهید که در همه مراحل زندگی از او می‌بینیم ویژه‌ترین خصوصیت اوست، اینکه با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که در زندگی داشته است باز همیشه خدا را مد‌نظر قرار می‌داد، به قول یکی از دوستان شهید که می‌گفت: روح‌الله تو زندگی رَنده شد بعد شهید شد. به نظرم این موضوع خیلی شخصیت شهید را جذاب کرده است، در وصیت‌نامه‌اش هم نوشته است که « شهادت خوب است و تقوا بهتر، تقوایی که در قلب باشد و در رفتار بروز کند.»

بخشی از کتاب

مادر ازت متشکرم وقتی تحملم کردی، وقتی با اسم ارباب شیرم دادی، وقتی دعا کردی شهید شوم، وقتی بابا تو مأموریت‌های متعدد بود تو ما را به تنهای و سختی بزرگ کردی. ان‌شاءلله همیشه مهمان بی‌بی باشی، ان‌شاءلله با شهادتم شفاعتت کنم.

***

وقتی روح‌الله شهید شد چند وقت بعد زینب که خیلی دلش برای روح‌الله تنگ شده بود به خانه خودش می‌رود و وقتی کتابی که روح‌الله به او هدیه داده بود را باز می‌کند و می‌بیند روح‌الله روی برگ گل رز برایش نوشته بود: «عشق من دلتنگ نباش.»

شناسنامه کتاب

کتاب «دلتنگ نباش»، زندگی‌نامه شهید مدافع حرم «روح‌الله‌ قربانی» است که به کوشش زینب مولایی نوشته شده و به همت انشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: