کد خبر: ۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
پپ
هدیه‌های دخترانه
صفحه نخست » ج مثل جوان

نیلوفرحاج قاضی

دختر یعنی لبخند، یعنی گریه! دختر یعنی دختر، مادر، معصومیت تا بی‌نهایت... دختر یعنی تمام لحظه‌های خوب لبخندهای خدا از تَهِ دل. از ابتدای ریشه زدن ریشه‌های زندگی در خاک وجود تک تک انسان‌ها. دختری و دخترانگی دنیای تلخ و شیرین خودش را دارد. دخترها با تلنگری بارانی می‌شوند، در اوج غرور و خشم، با جمله‌ای آرام می‌شوندو می‌بخشند. حالا بعد از این همه تمجید و تعریف و تحویل گرفتن خودمان، می‌رویم سراغ اصل مطلب امروز که تهیه هدایای دخترانه ‌است. دخترانه‌هایی از جنس صورتی!

رفاقت صورتی

گاهي اوقات حال خوب دوستمان به هم می‌ریزد و می‌رود توی لک! به هم می‌ریزد و مي‌خواهد تنها باشد. رفیق فابریکشون هم به هر دري مي‌زنه تا خوب بشه یا اطرافیان‌ به هر دری می‌زنند تا حالش جا بیاید، نمی‌شود که نمی‌شود؛ شوخي‌، خنده‌، صحبت كردن، اخم و تخم‌، قهر، ... اما وقتي به جايي نمي‌رسيم با خودمان مي‌گوئیم: چرا دوستم پكره ؟ و معمولا از آنجایی که یک دختر خیلی بهتر از دیگران، رگ دخترانگی تو مشتشه، می‌داند که یک کادوی دلچسب می‌تونه کمی از درد و غم رفیقش رو التیام بدهد. البته خریدن هدیه‌های دخترانه فقط محدود به این نیست و دخترها با بهانه و بی‌بهانه به هم هدیه می‌دهند؛ از هدیه‌های دم دستی و معمولی گرفته تا هدیه‌هایی که پشتش یک عالمه فکر و نقشه است. حالادر این فرصت یک راهنمای کلی برای خرید هدیه به دوستتان، پیش روی شماست.

چه کنم؟!

اول به این فکر کنید که دوست شما به چه علاقه دارد. برخی عاشق جلدهای جدید و دخترانه گوشی هستند برخی هم روسری و شال و کتاب خوشحال‌شان می‌کند. به این فکر کنید که دوست‌تان چه چیزی نیاز دارد. حتی اگر جنس مورد نیاز دوستتان گران است می‌توانید با دوستان دیگر شریکی، هدیه‌ای را برایش تهیه کنید. مطمئنا وقتی یک دوست نیاز مبرم به یک چراغ مطالعه رومیزی دارد خیلی خیلی بیشتر خوشحال می‌شود تا اینکه برای پنجمین بار یک روسری از دوستش هدیه بگیرد.

هنر خودتان را به رخ بکشید

اگر هنری دارید که می‌تواند به شما کمک کند، خودتان برای درست کردن هدیه دست به کار شوید. به عنوان مثال اگر نقاش خوبی هستید، یک تابلوی نقاشی برایش بکشید یا اگر بافتنی می‌کنید، برای او یک شال گردن ببافید. این هدیه، از آنجا که هنر دست شماست، مطمئنا ارزش بیشتری برای دوست‌تان خواهد داشت. هنگام تهیه هدیه سلیقه خودتان را به بهانه خوش سلیقگی خودتان به دوستتان تحمیل نکنید. چون آنچه اهمیت دارد سلیقه طرف مقابلتان است. ممکن است شما عاشق جا سوئیچی عروسکی باشید اما دوستتان یک بسته بزرگ مداد رنگی را ترجیح دهد.

خلاقیت در بسته‌بندی

از کاغذ کادوهای خاص کمک بگیرید یا مدل بستن کادو را جذاب‌تر کنید. بعد از پیچیدن کاغذ کادو به دور هدیه‌، می‌توانید از گل یا روبان برای روی آن استفاده کنید. اگر برای او کتاب خریده‌اید، پیغامی را روی کاغذ یا کارتی بنویسید و آن را لای کتاب بگذارید. نکته کاربردی که اینجا می‌شود به آن اشاره کرد، هماهنگی رنگ‌ها در یک بسته هدیه است. شما می‌توانید چند هدیه را کنار هم ست کنید که تم اصلی آن‌ها یک رنگ خاص باشد و با رنگ‌ها، حال و هوای گیرنده هدیه را عوض کنید. بنابراین جدا از خود هدیه، سلیقه و ابتکار در نحوه بسته‌بندی نشان می‌دهد چقدر برای دوستتان اهمیت قائلید.

تولدش است یا سالگرد ازدواجش؟

به چه مناسبت برای دوستتان هدیه می‌خرید؟ شما می‌توانید هدیه‌ای را که می‌خرید، با توجه به مناسبتش انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر تولد اوست، می‌توانید گردنبندی را که سنگ تولد او رویش کار شده انتخاب کنید، یا اگر به مناسبت سالگرد ازدواج آن‌هاست، می‌توانید عکس دوستتان و همسرش را چاپ کنید، آن را در قابی قرار دهید و به دستش برسانید. بدون شک او از این که شما برای کادوی تولد او فکر کرده‌اید و وقت گذاشتید، بابت این صمیمیت کلی جلوی همسرش پز می‌دهد و احساس غرور می‌کند.

کتاب

شاید راحت‌ترین و ارزشمندترین انتخاب در هر زمانی که به کادو فکر می‌کنید کتاب باشد. کتاب خوب همیشه حال فرد کتابخوان را بهتر می‌کند. مزیت دیگر کتاب به عنوان کادو برای دوست صمیمی تنوع زیاد در موضوعات، سبک‌ها و ژانرهاست و البته فراموش نکنید حتی با بودجه‌های متفاوت می‌توان کتاب‌های مختلفی کادو دهید.

گل و گیاه

در سال‌های اخیر گیاه و گلدان دوباره مد شده و عادیست که یک گلدان سبز بامزه همراه با نحوه نگهداری از گیاه، به دوستتان هدیه داده‌اید تا آن را در اتاقش و جلوی چشمش بگذارد. به خصوص که استفاده از نردبام‌های چوبی مدل آبشار در رنگ‌های سفید و قهوه‌ای هم حسابی مد شده و می‌شود روی پله‌های آن گلدان گذاشت.

عطر

اگر می‌خواهید دوست صمیمیتان را با عطر و ادکلن شگفت زده کنید باید اندکی سر کیسه را شل‌تر کنید. با نگاهی گذرا به بازار و رنج قیمتی برندها و مدل‌های مختلف و محبوب می‌شود دریافت که برای عطر به عنوان کادو برای دوست صمیمی باید هزینه کنید. ا‌گر هم توانائی مالی ندارید یا لزومی نمی‌بینید که این میزان هزینه کنید می‌توانید از اشانتیون عطرها برای هدیه استفاده کنید حتی یادآوری کنید شیشه عطر را در جانمازش بگذارد تا سر نماز شما را هم دعا کند.

گل ‏ریزها

در خریدهای دخترانه هدایای گل گلی جایگاه ویژه‌ای دارند. دخترها به هدیه‌های گل‌گلی علاقه سیری ناپذیری دارند به خصوص که این روزها برندهای متنوعی در زمینه تولید محصولات گل‌گلی فعالیت می‌کنند. این هدیه‌ها از کیف، مانتو، کفش تا دفتر یادداشت، تقویم، جلد شناسنامه، جاکلیدی و زیر دستی تنوع دارند و می‌توانید از 10 هزار تومان تا ۸۰ هزارتومان یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

ویژویژی‌ها

بعضی هدایای دخترانه، نه تنها قیمت بالا که کارایی ویژه‌ای هم ندارند اما خرید آن‌ها حس و حال خوبی در دختران ایجاد می‌کند، مثل عروسک‌های نمدی ماتروشکا‌؛ این عروسک‌ها با قیافه‌های بامزه‌ میان دختران هواداران بسیاری دارند. بعضی دیگر از هدایای دخترانه که در زمره هدایای ویژویژی طبقه بندی می‌شوند، گیره و سنجاق‌های سنتی هستند که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار دیده می‌شوند. شما می‌توانید در طیف‌های انواع سنجاق روسری، گیره مانتو و آویزهای فلزی از 10 هزار تومان هدیه‌های متنوعی را خریداری کنید.

رنگی رنگی‌ها

در خریدهای دخترانه رنگ‌ها حرف ویژه‌ای می‌زنند. خریدهای دخترانه بدون رنگ‌های شاد، حرف تازه‌ای ندارند. می‌توانید بروید سراغ دفترچه‌ها و لوازم تحریرهای رنگی، دفترچه یادداشت، فولدر دکمه‌دار در انواع سایزها (از قطع کارت بانکی تا قطع کاغذ a۳) جامدادی و خیلی از وسایل کاربردی آن هم در رنگ‌های متنوع در نمایندگی این شرکت‌ها دیده می‌شود. برخی از فولدرها می‌توانند محمل خوبی برای هدیه‌ای ساده و دوست داشتنی باشند. یک فولدر در قطع a۳ یا a۴ که در آن فولدرهای کوچکتری جا خوش کرده‌اند و در کوچکترین سایز خود به یک یادداشت محبت آمیز ختم می‌شوند. گاهی دخترها همین یادداشت‌های یک‌هویی را می‌خوانند و جیغ می‌زنند.

جینگولی‌‌جات

این دسته از هدایای دخترانه را می‌توانید با انواع زیورآلات بشناسید. دستبندهای سنگی، فلزی، انگشترها و خیلی از فانتزی‌های دیگر دخترانه در طیف جینگی جینگی‌ها می‌گنجند. این هدایا از ۱۰ هزار تومان به بالا قیمت دارند. این هدیه‌ها الزاما از جنس طلا، نقره یا مس نیستند گاهی با فلزات کم‌قیمت هم جینگولی‌جات قشنگی درست می‌کنند که در مصارف دخترانه تعریف دارد و مسرت‌آور است! در راستای این هدایا باید گفت که زیورآلات چوبی هم به بازار آمده است و در این میانه حرف تازه‌ای می‌زند.

اناری‌ها

در میان هدایای دخترانه بخش عمده‌ای به هدایای سرامیکی اختصاص می‌یابد که از انارهای سرخ و پرنده‌های آبی از جنس سفال و سرامیک تا شمعدان و زیرلیوانی‌های متنوع را می‌توانید در آن‌ها بگنجانید. این هدایا از جنبه رنگ کاملا برازنده‌اند و حال هوای خوبی دارند. اصلا انار و ملزومات انار مثل جاسوییچی یا آویز انار برای دخترانگی همیشه حرف‌های تازه دارند.

ترش و نمکی‌ها

می شود سراغ خوردنی‌های ترش هم بروید. از دیر زمان خوراکی‌های ترش برای دختران ارزش و جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. لواشک، ترشک، آلوچه و تمبر‌هندی پای ثابت بسیاری از جمع‌های دخترانه‌اند. یا اگر رفیق‌تان مثل دوست صمیمی من با دیدن شکلات و شیرینی و کاکائو دوباره از مادر متولد می‌شود، می‌توانید یک بسته شکلات با بسته‌بندی چشمگیر برایش کادو بگیرید. مطمئن باشید شیرینی این کادوی یوهویی همیشه در کامش باقی می‌ماند.

ماگ و چرم

در میان هدایای مقبول دختران می‌توانید به لیوان‌های دسته‌دار جذاب و خوشرنگ و لعاب هم توجه کنید. این هدیه‌ها معمولا به دلیل بسته‌بندی‌های جذاب‌شان از هدایایی است که سال‌های قبل مقبول افتاده‌اند. کیف‌های چرم و اشپالت رنگی بخشی دیگر از هدایای دخترپسند هستند که با تنوع خوب‌شان می‌توانند کمک کننده باشند.

هدیه در دین

پيامبر خدا‌صلى‌الله‌علي‌و‌آله فرموده‌اند :

تَهادَوا تَحابُّوا‌، تَهادُوا فإنَّها تَذهَبُ بِالضَّغائنِ

به يكديگر هديه دهيد، تا نسبت به همديگر با محبت شويد. به يكديگر هديه دهيد؛ زيرا هديه كينه‌ها را مى‌برد.(الكافي : ۵/۱۴۴/۱۴)

از سیره‌های عملی رسول مکرم اسلام‌صلى‌الله‌علي‌و‌آله دادن هدیه و گرفتن آن از دیگران بوده است. اما بنا‌بر روایات، این کار نباید توأم با زحمت و مشقت برای خود و دیگران شود؛ چون هدف از این کار، ایجاد انس و الفت است و اگر به آداب و شرایط آن توجه نشود به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید. یادآوری این مسأله ضروری است که هدیه در متون دینی مفهومی وسیع‌تر از هدایای مادی است و شامل هدایای معنوی نیز می‌شود. از روایاتی که در باره هدیه ذکر کردیم، می‌توان نتیجه گرفت گر‌چه این عمل از اهمیت والایی بر‌خوردار است و حضرت رسول‌صلى‌الله‌علي‌و‌آله سفارش به آن فرموده‌اند؛ اما توجه به خصوصیات و آداب و شرایطی که برای آن ذکر شده است ضروری است‌؛ زیرا هدف اصلی هدیه، ایجاد انس و محبت و از بین رفتن کدورت‌ها و... می‌باشد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: