کد خبر: ۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

1. «چارلز داروین» اولین کسی بود که زیر صندلی‌ کارش چرخ گذاشت. او دوست داشت راحت در دفتر کارش حرکت کند تا بتواند نمونه‌های مختلف را سریع‌تر بررسی کند.

2. جالب است بدانید خاک سستی که باعث کج شدن برج پیزا در ایتالیا شده، آن را از حداقل 4 زلزله بزرگ حفظ کرده است.

3. علی‌رغم اینکه سوئد دومین کشور صادر کننده بزرگ کاغذ در جهان است، روند رشد جنگل‌هایش در حال افزایش است، چون به ازای هر درختی که قطع می‌کند، سه درخت می‌کارد.

4. اگر می‌خواهید الماس واقعی را تشخیص دهید روی آن نفس بکشید. اگر بخار نفستان فورا نا پدید شد الماس اصل است، اما اگر چند ثانیه بعد پاک شد، احتمالا تقلبی است.

5. بدترین فاجعه ورزشی در سال 29 میلادی در استادیوم چوبی فیدنا در شمال رم اتفاق افتاد که در نبرد گلادیاتور‌ها فروریخت و حداقل 20 هزار نفر را کشت.

6. در جزیره « تانا تروجا» اندونزی اگر کودکی قبل از دندان در آوردن بمیرد، خانواده روی تنه درخت حفره‌ای ایجاد کرده و فرزند مرده را درون آن قرار می‌دهند! درخت طی سال‌ها رشد کرده و کودک را جذب می‌کند!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: