کد خبر: ۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
پپ
صفحه نخست » اخبار

روزنامه «نیویورک‌تایمز» گزارش داد که گروهی از هکرها توانسته‌اند با نفوذ به یکی از سرورهای شبکه رایانه‌ای اتحادیه اروپا در قبرس، به حجم گسترده‌ای از اطلاعات محرمانه این اتحادیه دست یابند.

این روزنامه که به این اسناد دست یافته، گزارشی در مورد محتوای آن‌ها منتشر کرده که عمدتا بر مذاکرات اتحادیه اروپا با آمریکا و چین متمرکز است. مواردی در این اسناد در مورد ایران مطرح شده است.

ایمیل‌های ارسالی مقام‌های اتحادیه اروپا، خطوط مذاکراتی تدوین‌شده برای مقام‌های اروپایی، گزارش محتوای دیدارهای صورت گرفته با طرف‌های خارجی و گزارش جلسات رسمی و غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا از جمله مهم‌ترین اسنادی است که در حمله هکرها، که به ادعای نیویورک‌تایمز چینی هستند، به دست آمده است.

برخی موارد مرتبط با ایران که در این اسناد به آن‌ها ‌اشاره شده، عبارتند از: حمایت سعودی‌ها از آشوب در ایران، تلاش نماینده رژیم صهیونیستی برای تحریک کشورهای اروپایی علیه ایران، خواست چین از اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کاری جهت حفظ منافع مالی ناشی از توافق هسته‌ای با ایران، تعجب اتحادیه اروپا از ساقط شدن جنگنده اف ـ۱۶ رژیم صهیونیستی بر فراز جولان و گزارشی از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا پس از حصول برجام.

یکی از اسناد افشا شده، نشان می‌دهد مقام‌های سعودی از جمله «سلمان» پادشاه این کشور در دیدار با «نیکوس آناستاسیادس» رئیس‌جمهور قبرس گفته جهان باید از اغتشاشات در ایران حمایت کند. او البته اذعان کرده که چنین ناآرامی‌هایی نمی‌تواند به تغییر نظام در ایران منجر شود.

وزارت خارجه قبرس در این سند در مورد این دیدارها که روز ۱۳ دی ۱۳۹۶ (۳ ژانویه ۲۰۱۸) در ریاض صورت گرفته، نوشته است: «زمینه مداوم (صحبت‌های) طرف سعودی مسأله مداخله ایران در امور داخلی کشورهای آن منطقه با هدف متزلزل کردن امنیت و ثبات و اینکه (ایران) منبع حمایت مالی از تروریسم است، بود.»

تقلای رژیم صهیونیستی
یکی دیگر از اسناد، گزارشی است که وزارت خارجه اسلواکی در مورد دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه این کشور با همتای اسرائیلی‌اش در قدس‌اشغالی، به اتحادیه اروپا ارسال کرده است. آن‌طور که از این گزارش برمی‌آید، «الون یوشپیز» مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بخش اعظم این دیدار را به ایران اختصاص داده و تلاش داشته تا اروپایی‌ها را به پیوستن به موج تحریمی علیه ایران، متقاعد کند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: