کد خبر: ۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

برای وعده صبحانه یا میان‌وعده‌ها استفاده از منابع غذایی حاوی اسید‌های چرب مفید مانند کنجد و مشتقات آن مانند ارده نیز توصیه می‌شود.

سیده زهرا حسینی، کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه و پژوهشگر طب سنتی می‌گوید: با توجه به کاهش بارش‌ها در برخی شهر‌ها و افزایش خشکی هوا در فصل پاییز بهتر است برای کمک به افزایش تری و رطوبت بدن، غذا‌های آبپز و رقیق مثل انواع سوپ‌ها و آش‌ها را جایگزین مواد سرخ‌کردنی و تا حدی کبابی کنید و از مصرف غذا‌های فرآوری شده نظیر کنسرو‌ها و کمپوت‌ها، سوسیس، کالباس، پنیر شور و ماست و دوغ ترش دوری کنید. علاوه بر این نوشیدن چای، قهوه و نسکافه را کاهش داده و از نوشیدنی‌هایی مانند شربت لیمو و عسل و خاکشیر بهره ببرید.

به توصیه حسینی در این فصل نباید از مصرف حبوبات به‌خصوص نخود و انواع لوبیا غافل شد ضمن این‌که برای کاهش نفخ آن می‌توان علاوه بر خیساندن و تعویض آب آن، از دارچین نیز استفاده کرد و بهتر است در این فصل مصرف خیار و خربزه کاهش یابد.

سیده زهرا حسینی مصرف مغز بادام و پسته به‌خصوص به صورت حریره را از مقوی‌ترین و بهترین میان‌وعده‌ها در این فصل به‌خصوص برای کودکان عنوان می‌کند و می‌افزاید: برای وعده صبحانه یا میان‌وعده‌ها استفاده از منابع غذایی حاوی اسید‌های چرب مفید مانند کنجد و مشتقات آن مانند ارده نیز توصیه می‌شود. اما باید توجه داشت که باید از زیاده روی حتی در مورد مواد غذایی مجاز نیز دوری کرد.

کارشناسان طب سنتی معتقدند، برای کاهش مشکلات عصبی همچون افسردگی، غم، بی‌خوابی و عصبی شدن در این فصل، افراد از روغن بادام شیرین در بینی خود بچکانند، زیرا در این فصل رطوبت مغز مقداری کم می‌شود و چکاندن این روغن در بینی یا ماساژ روغن روی صورت و پیشانی به تعدیل مزاج مغز و سر و اختلالات روحی کمک می‌کند ضمن این‌که استفاده از بو‌های خوش مانند بوی عنبر، گلاب و استشمام گل‌هایی مانند نرگس برای ایجاد حالت فرح و شادی و پیشگیری از بروز مشکلات روحی و روانی مناسب است. پرهیز از غم و غصه شدید و تماشای فیلم‌های غمگین و درمقابل دیدن تصاویر زیبا توصیه می‌شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: