کد خبر: ۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
پپ
صفحه نخست » اخبار

رضا پهلوی شاهزاده در تبعید خاندان پهلوی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب ایران در انستیتو واشنگتن صحبت کرده دیدگاه‌هایش درباره آینده ایران را توضیح داده و سپس به سؤال‌های مهدی خلجی یکی از ضد‌ایرانی‌ترین ضد‌انقلاب خارج‌نشین و از پژوهشگران اندیشکده واشنگتن پاسخ داد.

وی در این نشست که با حضور برخی از طرفداران سلطنت در ایران برگزار می‌شد برای بار چندم خواستار اعمال «تحریم‌های هدفمند» علیه ایران شد. وی راه حل پیش روی در مبارزه با نظام اسلامی را ضبط اموال و دارایی‌ها ایران در کشور‌های غربی و انتقال آن به اپوزیسیون و مخصوصا خودش دانست تا از این راه مبالغ به‌دست آمده به دست مردم ایران برسد.

در این نشست یکی از خبرنگاران که پرسیده بودوقتی او پیشنهاد ضبط اموال ایران را می‌دهد، آیا مشخصا از اموال خاصی صحبت می‌کند. برای اینکه به گمان او آمریکا هرچه که از اموال ایران ممکن بوده را ضبط کرده است. رضا پهلوی گفته که می‌تواند بعدا از متخصصان در این باره سؤال کند و جواب این سؤال را بدهد چرا که در حال حاضر اموال خاصی را به یاد ندارد.

وی در حالی این پیشنهاد مضحک را می‌دهد که در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی خاندان پهلوی به گفته خود رضا پهلوی بیش از ۶۲ میلیون دلار از اموال ایرانیان را از ایران خارج نمود. این در حالی است برخی از نزدیکان شاه این رقم را تا چندین میلیارد دلار نیز ذکر کرده‌اند.

در چهل سال گذشته این افراد و فرزندان دیگر خاندان پهلوی با این اموال در خارج کشور به عیش و نوش مشغول بوده‌اند و همچنین خود رضا‌ پهلوی بر اساس اسناد منتشر شده از دستیارانش در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب ماهیانه ۱۵۰ هزار دلار از دولت آمریکا مقرری می‌گرفته تا بر علیه نظام اسلامی توطئه‌چینی نماید.

اظهارات عجیب و مضحک رضا پهلوی در انستیتوی واشنگتن با اعتراضات ایرانیان خارج کشور مواجه شده تا جایی که بسیاری وی را فردی متوهم که مبارزات اپوزیسیون را به انحراف کشانده می‌دانند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: