کد خبر: ۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
پپ
صفحه نخست » اخبار

سی. بی. اس نیوز در گزارشی نوشت: مطالعات جدید نشان می‌دهد قتل زنان در آمریکا ۲۱ درصد افزایش یافته است. شمار زنانی که در سال ۲۰۱۶ در آمریکا به قتل رسیدند، در مقایسه با سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است. این رقم از سال ۲۰۰۷ تاکنون بی‌سابقه بوده است. شمار مردان قربانی قتل در مدت مشابه 5/6 درصد افزایش یافت.

براساس آخرین داده‌های موجود که مربوط به سال ۲۰۱۶ است، 2/12 از هر ۱۰۰ هزار زن قربانی قتل شدند. این در حالی است که این میزان در سال ۲۰۱۵، 2/10 از هر ۱۰۰ هزار زن بوده است.

براساس داده‌های مرکز آمار‌های کنترل و پیشگیری از علت‌های مختلف مرگ و میر، در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، مرگ و میر ناشی از قتل بدون توجه به جنس، 8/8 درصد افزایش یافت.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که زنان قربانی قتل اغلب توسط مردانی کشته می‌شوند که می‌شناسند. براساس تحقیقات جدید بین‌المللی سازمان ملل درباره قتل، بیش از نیمی از زنان که در سال ۲۰۱۷ در سراسر جهان کشته شدهاند، توسط همسر یا اعضای خانواده خود کشته شدهاند.

در مجموع سه چهارم قربانیان قتل در آمریکا، مرد هستند. بنابر گزارشها از ۱۹۳۶۲ قتل که در سال ۲۰۱۶ گزارش شده، ۳۸۹۵ قربانی، زن بودهاند. بیشتر قتل مردان نیز در اثر ارتکاب جرم رخ می‌دهد؛ براین اساس ۹ مرد از ۱۰ قربانی خود مهاجم بوده‌اند.

در این گزارش آمده است: افزایش میزان قتل در همه نژاد‌ها یکسان بوده است. اما هیچ کدام از آن‌ها به اندازه قتل زنان شاهد افزایش نبودهاند. قربانیان سیاهپوست ۸ درصد، بومیان آمریکایی و آلاسکایی‌ها ۹ درصد و قفقازی‌ها ۹ درصد افزایش یافته است. در میان آسیایی‌ها، هند نرخ رشد ۱۶ درصد داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که شمار قفقازی‌ها و سیاه پوستانی که در سال ۲۰۱۶ کشته شده اند، تقریبا یکسان است.

طبق گزارشها، از هر ۱۰۰ هزار نفر، 2/43 نفر قربانی قتل در سال ۲۰۱۶ بودهاند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: