کد خبر: ۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
پپ
با مقصرهای اصلی کمردرد شبانه آشنا شوید
صفحه نخست » پزشکی

آیا تا به حال، صبح‌ها با کمردرد بیدار شده‌اید؟ بسیاری از افراد، از چنین ناراحتی‌هایی رنج می‌برند، که همیشه به سختی بیدار می‌شوند و درد دارند. دلایل بسیار زیادی می‌تواند برای این اتفاق وجود داشته باشد ولی نگران نباشید تمریناتی هستند که می‌توانید با انجام آن‌ها، درد کمر خود را کاهش دهید علاوه بر اینکه باید با پزشک مشاوره کنید.

شایعترین علل کمردرد شبانه

تشک بد از علت‌های اصلی ایجاد کمردرد شبانه

· مقصر اغلب کمر‌درد‌های شبانه، تشک شما است. اگر تشک‌ شما کیفیت پایینی دارد و به درستی از بدن شما حمایت نمی‌کند، می‌تواند منجر به فرم بد بدن بعد هنگام خوابیدن، سبب فرسودگی عضلات و غیر‌طبیعی قرار گرفتن ستون مهره‌ها شود.

بسیار مهم است که یک تشک خوب و مناسب برای بدن‌تان، نه خیلی نرم و نه خیلی سخت و سفت داشته باشید. هر دوی این علائم،یعنی نرمی و سفتی تشک می‌تواند باعث ایجاد فشار عضلانی بر بدن شود.

کمردرد شبانه به دلیل استفاده از بالش بد

اگر بالش شما مقصر باشد، ممکن است که متوجه شوید که بیشتر از دردهای ستون فقرات و شانه‌ها هم رنج میبرید. اگر بالش شما گردن و سرتان را به خوبی نگه نداشته است یا فاصله بین شانه گردن و سر را پر نمی‌کند، پس بالش دچار مشکل است. مهم است که خیلی ضخیم و سفت و سخت نباشد از سوی دیگر نباید بالش بیش از حد نازک و نرم باشد‌،که به اندازه کافی از گردن محافظت نکند.

وضعیت بد فرم بدن

اگر فقط در هنگام خوابیدن از کمردرد رنج می‌برید، احتمالا علاوه بر تشک و بالشت بد، دلیل دیگر می‌تواند وضعیت خوابیدن شما باشد. با توجه به فرمی که در آن خوابیده‌اید،این درد در یک ناحیه خاص متمرکز می‌شود. بدترین موقعیت خواب برای کمر درد،خوابیدن به روی شکم بدون هیچ بالش حمایت‌کننده‌ای می‌باشد. در این وضعیت عضلات شما تحت فشار قرار می‌گیرند و به همین دلیل فرصتی برای استراحت ندارند.

بهترین موقعیت برای خواب، خوابیدن به پشت است، به روی کمر بخوابید و دست‌ها را در کنار خود قرار دهید. این موقعیت نه تنها باعث آرام شدن شما می‌شود، بلکه فشار و خستگی را از اندام‌های بدن شما کاهش می‌دهد‌؛ ایده‌آل‌ترین مدل برای خوابیدن بر روی کمر، این است که یک کوسن را زیر انحنای زانو قرار دهید.

اگر شما اصرار دارید که بر روی شکم بخوابید و صورتتان رو به پایین باشد، مطمئن شوید که با انجام این کار،دچار کمر درد نمی‌شوید.خیلی مهم و ضروری است که یک کوسن را زیر شکم خود، دقیقا درمنحی پشت کمر قرار دهید. این کار باعث می‌شود که فشار ناخوشایند بر ستون فقرات به اندام‌ها را کاهش دهد.

خواب طولانی مدت

وقتی مردم زیاد می‌خوابند، حتی اگر حرکت هم بکنند، ستون فقرات و ماهیچه‌هایشان به دلیل دراز کشیدن طولانی مدت خشک می‌شود. بعضی اوقات اگر برای مدت زمان طولانی خوابیده باشید، وقتی از خواب بیدار می‌شوید، احساس خشکی و سختی در صاف کردن کمر خواهید داشت. اگر مشکل این است، پیشنهاد می‌کنیم سریع بعد از بیدار شدن‌، تمرینات کششی سبک انجام دهید این کشش‌ها کمک می‌کنند تا ماهیچه‌ها شل شوند‌، ستون فقرات آرام گردد و جریان خون افزایش یابد.

کمردرد شبانه به دلیل طرز اشتباه پایین آمدن از تخت خواب

ممکن است کمردرد شبانه شما به این دلیل باشد که به طرز اشتباهی از تخت خواب بیرون می‌روید و به بدنتان حرکتی تند می‌دهید. به جای اینکه فوری و با یک حرکت سریع بایستید، خیلی آرام از یک سمت تخت بلند شوید.

بارداری و تاثیر آن در ایجاد درد کمر

زمانی که باردار هستید خیلی از چیزها در بدن شما بدون شک تغییر می‌کنند و به دلیل افزایش وزنی که بدنتان باید تحمل کند، قابل درک است که چرا در هنگام خواب کمر‌درد دارید. کمر‌درد حاملگی به دلیل رشد لگن و فشاری که بر روی بزرگ سیاهرگ وارد می‌کند (رگی که خون بدون اکسیژن را به قلب می برد) است.

سنگ کلیه

سنگ‌های کلیه به ایجاد دردهای شدید در پهلو و درد قسمت پایینی کمر مشهور هستند.

آندومتریوز

بیماری که در رحم ایجاد می‌شود و اغلب باعث درد شکمی، پایین کمر و ناحیه لگن می‌شود. آندومتریوز اغلب شب‌ها باعث درد شدید می‌شود.

توجه: اگر کمر‌درد شما حتی بعد از به کار‌بردن این راهنمایی‌ها، کمتر نشد و در حقیقت بدتر شد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: