کد خبر: ۲۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

همه ما از حیوانات وحشی توقع صدای بلند و غرش‌های وحشتناک داریم. جالب است بدانید یوزپلنگ نمی‌تواند غرش کند، در عوض مثل گربه خانگی میومیو می‌کند.

منطقه نیاوران تهران در گذشته پر از نیزارهایی بوده است که مردم برای جمع‌آوری و استفاده از نی‌های موجود به این منطقه می‌رفتند. به همین خاطر این منطقه به «نی‌آوران» معروف می‌شود که به مرور زمان به نیاوران تغییر نام پیدا می‌کند.

از رسومات عجیب سرزمین چین این است که عزاداران چینی در مراسم تدفین اسکناس می‌سوزانند تا عزیزانشان در آن دنیا فقیر نباشند. جالب است بدانید چینی‌ها اخیرا برای امواتشان گوشی اپل می‌سوزانند.

مردمان مصر باستان برای گربه احترام زیادی قائل بودند و آن را خدای خود می‌دانستند.جالب است بدانید در مصر باستان وقتی گربه‌ای می‌مرد، همه اعضای خانه ابروهای خود را می‌تراشیدند.

مطالعه در هر سنی باعث افزایش دانش و رشد مغز می‌شود. کتاب خواندن قبل از خواب عملکرد ذهن و تخیل کودک را تقویت می‌کند و باعث می‌شود درک بهتری داشته باشد.

سیب‌زمینی قادر است سیگنال‌های وای‌فای را جذب کرده و آن‌ها را منعکس کنند. دلیل این امر مواد شیمیایی و آب موجود در سیب زمینی است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: