کد خبر: ۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

یک کارشناس طب سنتی گفت: بزرگی و برجستگی رگ‌های بدن ناشی از حرارت مزاج است. گرم‌مزاجان پُرخون هستند و توان انجام کارها در آن‌ها زیاد است. افراد گرم و خشک کمتر احساس خستگی و بی‌حالی دارند.

سیدجواد علوی درباره رگ‌های بدن و مزاج هر فرد متناسب با نوع رگ‌های بدن، اظهار داشت: بزرگی اعضای بدن، ناشی از حرارت مزاج است.

این کارشناس طب سنتی می‌گوید: بزرگی و برجستگی رگ‌های بدن نیز از جمله این موارد است. گرم‌مزاجان پُرخون هستند و توان انجام کارها در آن‌ها زیاد است. افراد گرم و خشک کمتر احساس خستگی و بی‌حالی دارند.

وی ادامه داد: در مزاج گرم و خشک رگ‌های پشت دست، پشت پا، ناحیه پیشانی و ناحیه گردن واضح و برجسته هستند.

علوی اضافه کرد: نمایان شدن رگ‌های بدن مشروط به آن است که فرد معاینه‌شونده خیلی لاغر نباشد یا دچار یک بیماری سخت و مزمن نشده باشد.

وی عنوان کرد: در افراد صفراوی رگ‌های بدن برجسته بوده و در لمس، نسبتا سفت و پر هستند. در افراد دموی نیز عروق، برجسته اما نرم هستند.

این کارشناس طب سنتی افزود: در افراد بلغمی، عروق تنگ و نرم هستند، در افراد سوداوی نیز عروق پشت دست نمایان است و نسبتا سخت و تا حدی پُر هستند.

علوی بیان کرد: مسأله بروز عروق در تشخیص مزاج نکته مهمی است. برخی از حکمای طب سنتی اعتقاد دارند که اگر در تشخیص دقیق مزاج دچار شک شدید، یکی از مهم‌ترین آن‌ها وضعیت عروق بدن خواهد بود.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: