کد خبر: ۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

شربت گل محمدی حاوی انواع ویتامین‌های ‌A، C، E، K، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، کربوهیدرات، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، روی، منگنز، مس، پروتئین، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، آنتی‌اکسیدان مثل پلی‌فنول، کاتچین و فلاونوئید، اسیدسیتریک و فولیک اسید است.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در این‌باره می‌گوید:

ـ این شربت آرام‌بخش قلب و اعصاب، خواب‌آور، رفع‌کننده تپش غیرطبیعی قلب و از بین برنده نگرانی و افسردگی است.

ـ شربت گل محمدی با بهبود عملکرد روده‌ها از بدن سم‌زدایی و یبوست را هم رفع می‌کند.

ـ این شربت تأثیری چشمگیر در پاکسازی کبد و صفرا، باز شدن رنگ چهره و شادابی پوست و مو دارد. ـ شربت گل محمدی دردهای قاعدگی را تسکین می‌دهد و به تنظیم قاعدگی هم کمک می‌کند.

ـ شربت گل محمدی برای مبتلایان به مشکلات تنفسی، سل و افرادی که دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا هستند، بسیار مفید است؛ این شربت نقشی مؤثر در کاهش تب و رفع گرمازدگی دارد.

ـ شربت گل محمدی خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد بنابراین عفونت‌های بدن را از بین می‌برد.

ـ این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، C، E، پلی‌فنول، کاتچین و فلاونوئید خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

ـ نوشیدن و غرغره کردن شربت گل محمدی تأثیری چشمگیر در بهبود زخم‌های دهان، لثه، ورم گلو و لوزه‌ها دارد؛ این شربت ملین است بنابراین افراط در مصرف آن موجب اسهال می‌شود.

مواد لازم برای تهیه سه لیتر شربت گل محمدی

گلبرگ گل محمدی تازه نیم کیلوگرم

عسل یک و نیم کیلوگرم

آب ۲ لیتر

آب لیموترش تازه یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت گل محمدی

ـ نخست گلبرگ‌های گل محمدی تازه را داخل قابلمه بریزید سپس آب جوش را به آن‌ها اضافه کنید، در قابلمه را با دم‌کن بپوشانید تا عطر و بوی گل خارج نشود.

ـ پس از گذشت ۲۴ ساعت گلبرگ‌های گل محمدی تازه را آبکش کنید تا گلبرگ‌ها جدا شوند.

ـ شربت به دست آمده را روی اجاق گاز بگذارید سپس عسل را به آن اضافه کنید و در حرارت ملایم (۵۵ درجه سانتی‌گراد) شربت را کمی هم بزنید تا قوام بیاید.

ـ شربت را از روی اجاق گاز بردارید آب لیموترش تازه را به آن اضافه و صبر کنید تا شربت سرد شود و به خوبی جا بیفتد.

ـ موقع مصرف ۲ قاشق غذاخوری از شربت را داخل یک لیوان بریزید، چند قطره آب لیموترش تازه و ۲ تکه یخ را به آن اضافه کنید و بقیه لیوان را آب بریزید سپس شربت را میل کنید.

ـ این شربت را می‌توان روزانه ۲ تا سه لیوان استفاده کرد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: