کد خبر: ۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

1. همیشه رشد میوه‌ها را روی شاخه درختان دیده‌ایم.جالب است بدانید گیاهی به نام راسکوس وجود دارد که میوه آن روی برگ‌های درخت رشد می‌کند.ساقه و برگ‌های این درخچه بسیار سفت و سخت است.

2. در جورجیا یک بنای تاریخی وجود دارد که به هشت زبان راهنمایی می‌دهد که جامعه را بعد از یک رویداد آخر‌الزمانی نا‌شناخته چطور بازسازی کنیم، در حالی که این بنا به‌عنوان قطب‌نما، تقویم و ساعت هم عمل می‌کند.

3. طبق نتایج یک تحقیق، میانگین زمانی که انسان می‌تواند حداکثر تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارد 10 دقیقه است پس از آن ذهن بیشتر به سوی خیال‌پردازی و افکار متفرقه روی می‌آورد.

4. جالب است بدانید گوزن‌های شمالی تنها پستاندارانی هستند که نور فرابنفش را می‌بینند. یعنی آن‌ها به آسانی تفاوت بین برف و موی سفید را متوجه می‌شوند، چون موی سفید کنتراست بیشتری دارد. به همین دلیل آن‌ها شکارچیان را راحت‌تر تشخیص می‌دهند.

5. عطرهای فرانسوی جز بهترین عطر‌های شناخته شده دنیا هستند، جالب است بدانید ورود به آموزشگاه‌های عطرسازی پاریس شرایط سختی دارد. داوطلب باید بتواند 250 رایحه را از یکدیگر تشخیص دهد.

6. غذاهایی که در کودکی از آن متنفر بودید را امتحان کنید. جوانه‌های چشایی هر 7 سال تغییر می‌کند و احتمالا بیشتر آن‌ غذاها را حالا دوست خواهید داشت.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: