کد خبر: ۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

آرد: 375 گرم

شکر: 400 گرم

روغن جامد: 150 گرم

شکلات مایع: 50 گرم

کره: 45 گرم

شیر: 2 پیمانه

آب: 1 پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

تخم‌مرغ: 1 عدد

روغن مایع: 2 تا 3 قاشق چای‌خوری

محلول زعفران: 3 قاشق سوپ‌خوری

وانیل: سر قاشق چای‌خوری

پودر پسته: به میزان لازم

طرز تهیه

روغن را در قابلمه داغ کنید. 250 گرم آرد را درون آن الک کرده و روی حرارت ملایم مدام به هم بزنید تا زمانی که رنگ آن قهوهای شود. 250 گرم شکر را با یک پیمانه آب مخلوط کرده روی حرارت بگذارید تا بجوشد. زعفران و گلاب را اضافه کنید تا شربت حلوا آماده شود. 20 گرم کره را به آرد اضافه کرده و بعد از اینکه ذوب شد قابلمه را روی حرارت برداشته و شربت را کم کم اضافه کنید. حلوا را مرتب هم بزنید تا شربت جذب شود. دو قطعه کاغذ روغنی 30 در 40 سانتیمتر ببرید حلوا را دو قسمت کرده و هر قسمت را روی کاغذ به ضخامت نیم سانتی‌متر و ابعاد تقریبی 20 در 25 سانتی‌متر به شکل مستطیل باز کنید.

برای تهیه کرم حلوا؛ تخم‌مرغ، نصف پیمانه شکر، یک چهارم پیمانه آرد، دو پیمانه شیر را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. مخلوط را روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید تا کرمی پخته و سفت شود. وانیل و 25 گرم کره را به آن اضا فه کنید. سپس از روی حرارت بردارید. روی کرم را نایلون بیندازید تا رویه نبندد. سپس آن را بعد از خنک شدن در یخچال بگذارید.

بعد از این که حلوا نیز کمی خنک شد، کرم سرد‌شده را روی حلوا پخش کنید و حلوا را به آرامی لوله کنید تا به شکل رولت شود. کاغذ دور آن را محکم پیچیده و رولت حلوا را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. بعد از یخچال خارج کرده و کاغذ دور آن را کنار بزنید. شکلات را به روش بنماری آب کرده روی حلوا بریزید و با چنگال طرح بیاندازید. در صورت تمایل مقداری پودر پسته روی آن پاشیده و حلوا را با چاقوی تیز برش بزنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: