کد خبر: ۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

کتاب «کعبه بوی بهشت می‌دهد» زندگی‌نامه داستانی شهید مرجان نازقلیچی، فرماندار شهید بندر‌ترکمن و از شهدای فاجعه منا در سال ۱۳۹۴ است.

خواهر شهید ناز‌قلیچی با اشاره به علاقمندی ویژه این شهید اهل تسنن به خاندان اهل‌بیت به ویژه حضرت زهرا‌سلام‌الله‌علیها می‌گوید: محبت این شهید به خاندان اهل بیت به ویژه حضرت زهرا‌سلام‌الله‌علیها به قدری خالصانه و ماندگار بود که در تشرف خود به حج عمره در سال ۹۲، حج خود را به نیابت از سیدی از سلاله رسول خدا‌صلی‌الله‌علیه‌وآله یعنی رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای انجام داد.

نویسنده کتاب در ارتباط با مسئولیتی که شهید در بندر‌ترکمن داشتند می‌گوید: در یک کلام این شهید به معنی واقعی کلمه یک زن توانمند و معتقد بودند. ایشان در شرایطی که شاید مدیریت خانم‌ها خیلی پذیرفته‌شده نبود توانست به خوبی توانمندی‌های مدیریتی خود را اثبات کنند.

‌همچنین ایشان می‌گوید: نکته‌ای که در ارتباط با ایشان برای خودم من خیلی جالب بود، شور و اشتیاق ایشان برای رفتن به سرزمین وحی و سفر حج بود. در نهایت هم فکر می‌کنم خدواند پاداش همین شور و اشتیاق را شهادت در سرزمین وحی قرار دادند. اسم کتاب هم برگرفته یکی از جملات خود ایشان است که بارها گفته بودند من بوی بهشت را از کعبه استشمام می‌کنم.

بخش‌هایی از کتاب

هر دفعه مکه می‌رفت، توی دلم یک‌جوری می‌شد، انگار می‌خواهد برود و برنگردد. اما این‌بار نمی‌دانم چرا نسبت به دفعه‌های قبل خیالم راحت‌تر بود. با این حال، این‌بار هم خیلی بهش اصرار کردم و گفتم: «نرو مرجان. قبلا دو بار رفتی، دیگه نرو. تو الان فرماندار شدی و موقعیت شغلیت ممکنه با مرخصی طولانی به خطر بیفته. اگر یه اتفاقی توی شهر بیفته چی؟» اما او گوشش به حرف کسی بدهکار نبود. در جوابم گفت: «نه، مکه برای من از فرمانداری مهم‌تره. وقتی می‌تونم برم مکه، نمی‌تونم ازش بگذرم.» پشت بندش هم گفت: «تو مکه نرفتی و نمی‌دونی من چی می‌گم‌ این‌دفعه می‌خوام همه اعمال رو تمام و کمال انجام بدم. می‌خوام برم کوه احد. دیگه وقت خودم رو نمی‌خوام برای خرید تلف کنم. می‌خوام وقتم رو فقط برای اعمال بذارم.» همین کار را هم کرده بود و این‌بار فقط برای ما خواهرها هر کدام انگشتر نقره فیروزه و برای خواهر شوهرش، آیتکین که عروسی‌اش بود، گردنبند طلایی به‌عنوان کادو گرفته بود. این‌ها داخل ساکش بود که هم‌سفرهایش برایمان آوردند.

شناسنامه کتاب

کتاب «کعبه بوی بهشت می‌دهد» زندگی داستانی شهید «مرجان نازقلیچی» به کوشش «اعظم‌سادات حسینی» و به همت انتشارات «روایت فتح» به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: