کد خبر: ۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
پپ
صفحه نخست » کنز

شیخ رجبعلی خیاط

نیکی و احسان سخت‌ترین دشمن را دوست و دوستان را به سوی خداوند رهبری می‌کند.

خدای خیر و رحمت

خداوند خدای خیر و رحمت است، آن‌که شر می‌سازد، شیطان است.

خداوند و فیض بی‌کران

از خداوند جز کرامت، احسان، خیر، رحمت، محبت، بنده‌پروری و امور سازنده عملی صادر نمی‌شود.

.......................

علی‌علیه‌السلام پاک‌کننده قلوب

حاج اسماعیل دولابی

دل‌هاي مؤمنین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است‌. وقتی به علی‌علیه‌السلام متصل شد، به دریا وصل شده است. شخصِ تنها آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می‌شود، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی‌شود، بلکه متنجس را هم پاك می‌کند.

اسرار خدا را نباید فاش کرد

مرضی را که داریم، اگر براي غیر اهلش تعریف کردیم، دوایش دیرتر پیدا می‌شود. اسرار خدا را نباید فاش کرد. شکایت از خدا نزد خدا عین ایمان است، نزد مؤمن نیز عیبی ندارد، ولی شکایت از مردم به مردم عین کفر است.

سلمان منا اهل‌البیت

وجود حضرت سلمان کافی است براي این‌که حجت بر ما تمام شود که می‌توانیم جزء اهل‌البیت‌علیهم‌السلام شویم. اگر راه را بر خود بستیم و گفتیم آن‌ها کجا و ما کجا، خودمان، خودمان را محروم کرده ایم. «سلمان منا اهل‌البیت»

دعای نافع

در دعاهایمان هر چه را که براي ما نافع نیست، خدا می‌گوید باشد براي فردا و هر چه را که نافع است، بلافاصله می‌دهد. خدا زینت و زیور دنیا را براي مؤمنین خیلی دوست ندارد، ولی آخرت را زود به آن‌ها می‌دهد. کسی که آخرت را دارد، چه سیر باشد و چه گرسنه، بهره دنیا را هم می‌برد. خدا هر چه را خیر محض است، عطا می‌کند. هر وقت غنا براي مؤمن نافع باشد، غنا می‌دهد و هر وقت فقر براي او خیر باشد، فقر می‌دهد. لذا کسانی که به این حقیقت پی برده‌اند، هر چه او می‌کند، هیچ نمی‌گویند. ان‌شاء‌الله ما هم هر وقت خدا کم و زیاد کرد، با خدا دعوا نکنیم.

تأخیر در حاجت

وقتی حاجاتت را به تأخیر می‌اندازد، دارد چیزي بزرگ‌تر به تو می‌دهد، منتها تو حواست به خواسته خودت است و آن را نمی‌بینی. تو نان می‌خواستی، او جان می‌داد، تو هم می‌گفتی جان را می‌خواهم چه کار، من نان می‌خواهم.

عرضه خود به خدا

خوب یا بد، هر چه هستی، صادقانه خودت را به خدا عرضه کن و بگو خدایا هر چه هستم، مال شما هستم.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: