کد خبر: ۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

1. تمامی کالاهایی که در جهان خرید و فروش می‌شوند دارای بارکد و نشان ساخت کشور تولید کننده هستند. جالب است بدانید که بیشترین جمله چاپ شده در جهان بعد ازI love you ، جمله made in china است!

2. برخلاف تصور عموم، برف سفید رنگ نیست و ساختار نیمه شفاف دارد. علت سفید به نظر رسیدن آن این است که تقریبا تمام نوری که به آن تابانده می‌شود را بازتاب می‌دهد، در نتیجه سفید رنگ به چشم ‌می‌آید.

3. جالب است بدانید کوچکترین کافه دنیا، قهوه‌خانه «حاج علی درویش» در بازار بزرگ تهران با وسعت کمتر از 2 متر مکعب و قدمتی 100 ساله است که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است.

4. اگر نروژی‌ها در حیاط خانه‌شان درخت سیب داشته باشند، پس از میوه دادن درخت، میوه‌هایش را داخل کیسه می‌گذارند تا هر کس که می‌خواهد و لازم دارد از آن بردارد.

5. طبق آمار و تحقیقات عجیب به دست آمده، امین ترین مردم دنیا در پایتخت فنلاند زندگی می‌کنند. در این تحقیق 12 کیف پول همراه با پول، عکس و شماره موبایل در سطح شهر رها شده و همه کیف‌ها به صاحبان‌شان بازگردانده شد.

6. مانزالین، درخت بومی آمریکای جنوبی، خطرناک‌ترین درخت جهان است! شیره این درخت باعث تاول‌های شدید می‌شود، خوردن میوه آن کشنده است و دود حاصل از سوختن آن، باعث کوری می‌شود!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: