کد خبر: ۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

آرد: 2 فنجان

شیر گرم: 4/3 پیمانه

مخمر: 1 قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: 2 عدد

پودر قند: 2 قاشق غذا‌خوری

کره: 2 قاشق غذا‌خوری

وانیل: نصف قاشق چای‌خوری

نمک: 8/1 قاشق چای‌خوری

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا در یک کاسه مناسب تخم‌مرغ‌ها را می‌شکنیم و هم می‌زنیم سپس شیر گرم و کره را اضافه می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم. بعد مخمر و نمک را به همراه پودر قند و وانیل را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا به خوبی مخلوط شوند. در آخر هم کم کم آرد را اضافه کنید و آن‌قدر ادامه دهید تا مواد خمیری شکل شود.

سپس خمیر آماده شده را روی سطح صاف که کمی آرد‌پاشی کردیم قرار می‌دهیم و خمیر را با دست ورز می‌دهیم بعد از چند دقیقه ورز‌ دادن خمیر آن را داخل ظرفی که آرد‌پاشی کردیم قرار می‌دهیم و سر آن را می پوشانیم و اجازه می‌دهیم به مدت 15 دقیقه خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود. بعد از 15 دقیقه مجددا کمی آرد روی سطح صاف بپاشید و خمیر را با وردنه صاف کنید تا به ضخامت یک سانتی‌متر برسد و با قالب گرد پیراشکی‌ها را قالب بزنید‌. می‌توانید وسط بعضی از پیراشکی‌ها را با یک قالب گرد کوچک‌تر سوراخ کنید. در ظرف مورد نظر روغن بریزید طوری که پیراشکی‌ها داخلش غوطه‌ور شوند و وقتی روغن‌ها کاملا داغ شدند پیراشکی‌ها را داخل آن بیندازید تا دو طرف آن کاملا سرخ شوند و خمیرها رنگ قهوه‌ای طلایی پیدا کنند.

پیراشکی‌های سرخ‌شده را روی دستمال جذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود و بعد با چیزهای دلخواه سطح آن را تزئین کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: