کد خبر: ۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

برنج: 2 پیمانه

مرغ پخته:200 گرم

انار: 2 عدد

پیاز: 1 عدد بزرگ

سیر: یک عدد

گشنیز خرد‌شده: 5 الی 6 قاشق غذا‌خوری

زعفران دم‌کرده: نصف استکان

خلال پسته: 3 قاشق غذا‌خوری سرپر

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا نصف سینه مرغ را با زردچوبه‌، سیر و پیاز بپزید تا برای درست کردن غذا آماده شود. سپس برنج را بشویید و بعد از چند ساعت آن را آبکش کنید.

در یک ماهیتابه مقداری روغن می‌ریزیم و وقتی داغ شد پیاز را به همراه انار دون‌شده و خلال پسته داخل آن می‌ریزیم و با هم تفت می‌دهیم تا آب میان‌بافتی انار و پیاز حفظ شود و روغن پسته که عطر شگفت‌انگیزی دارد به خورد پیاز و انار برود و در حین تفت دادن مقداری از زعفران دم‌کرده را هم به مواد اضافه می‌کنیم .بعد از آن مرغ پخته‌شده و ریش‌ریش‌شده را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. در حین تفت دادن کمی نمک و فلفل را هم اضافه می‌کنیم‌. وقتی مواد کاملا تفت گرفتند و بخار آن بالا آمد حرارت را خاموش می‌کنیم و گشنیز خرد شده را اضافه می‌کنیم، ‌چون می‌خواهیم رنگ سبز گشنیز بر اثر حرارت تغییر نکند.

در کف ظرف مورد نظر کمی روغن، زعفران و آب بریزید. سپس روی کف قابلمه مقداری از برنج آبکش شده بریزید و رویش را صاف کنید و بعد مایع آماده‌شده از انار و مرغ را روی آن می‌ریزیم و سپس لایه بعد را هم به همین شکل ادامه می‌دهیم‌، مقداری برنج و بعد مایع غذا تا مرحله آخر این لایه‌ها را ادامه می‌دهیم و روی آن مقداری زعفران دم‌کرده می‌ریزم و در قابلمه را می‌بندیم و با حرارت خیلی کم اجازه می‌دهیم تا غذا دم بکشد و جا بیفتد. در آخر هم با کمی خلال پسته آن را تزئین می‌کنیم.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: