کد خبر: ۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
پپ
صفحه نخست » اخبار

در سال‌های اخیر با تبلیغات گسترده رسانه‌های ضدانقلاب و وابسته به دولت‌های بیگانه به‌خصوص آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و اخیرا رژیم سعودی، تبلیغات وسیعی برای برپایی تجمع غیرقانونی موسوم به «روز کوروش» انجام می‌شود که هدف نهایی آن قرار دادن تمدن و تاریخ باستانی ایران در برابر تاریخ و فرهنگ دینی مردم مسلمان ایران است؛ اقداماتی که از دوران رژیم پهلوی به‌طور جدی آغاز شده و در سال‌های اخیر به‌طور گسترده دنبال می‌شود.

بی‌پایه و اساس بودن این روز و انتصابش به کوروش پادشاه هخامنشی حتی صدای برخی از مخالفان حکومت ایران را نیز درآورده است. «امید شریفی دانا» سلطنت‌طلب مقیم سوئد که دارای مواضع ضداسلامی و نژادپرستانه است، با آن‌که در سال‌های گذشته خودش یکی از مبلغان مراسم موسوم به «روز کوروش» در پاسارگاد بود، اما در سالگرد این روز در سال جاری دست به اعتراف بزرگی زد و گفت: «دشمنان وجودی ایران فرصت را غنیمت شمردند و مانند روباه مکار با حمایت از کورش بزرگ از این اسطوره و پدر ایرانیان نژاده سلاحی علیه خود ایران می‌خواهند بسازند‌ موضع من در مورد هفت آبان روشن است شوربختانه این روز توسط صهیونیست‌ها علیه خود شاهنشاه کورش بزرگ ترتیب داده شده است که خود ما هم تا چند سال پیش نمی‌دانستیم. بایستی روز کورش به روز دیگری تغییر پیدا کند‌»

از دوران بر روی کار آمدن رژیم پهلوی، عوامل دخیل در به قدرت رسیدن رضاخان که بسیاری از آن‌ها بهایی یا یهودیِ مخفی بودند، با هدف ضربه زدن به باورهای اسلامی مردم ایران، پروژه ترویج باستان‌گرایی را کلی زدند. هدف آن‌ها از ترویج سلسله هخامنشیان هم این بود که به باور یهودی‌ها، شخصیت کوروش برای آن‌ها مانند یک منجی بود که یهودی‌ها را از بابل نجات داده بود و از سویی دیگر در زمان حکومت خشایارشاه، همسر و اکثر عوامل و مشاوران دربار او یهودی بودند. از این رو یهودی‌ها (صهیونیست‌ها) و عوامل داخلی آن‌ها علاقه زیادی به تبلیغ برای سلسله هخامنشیان دارند. جالب این‌جاست که در عوض این‌گونه افراد هیچ‌گاه از سلسله اشکانیان که برابر غربی‌ها (رومی‌ها) ایستاد و آن‌ها را از ایران اخراج کرد حرفی نمی‌زنند.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: