کد خبر: ۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
پپ
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

قراره به زودی قانونی در آمریکا به رأی گذاشته بشه که به نفع هندی‌ها و به ضرر ایرانی‌هاست. فکر می‌کنید مربوط به تحریم‌ها میشه؟ نه! این‌طور نیست. این قانون میخواد محدودیت اتباع کشورهای مختلف رو برای اعطای گرین‌کارت آمریکا حذف کنه.

در حال حاضر هندی‌ها چون تعداد متقاضی زیادی برای گرین‌کارت دارن، باید سال‌های سال (مثلا ۷ ـ ۸ سال) توی صف باقی بمانند چون طبق قانون آمریکا، برای اعطای گرین‌کارت به اتباع هر کشور محدودیت وجود داره.

الان ظاهرا اوضاع به نفع ایرانی‌ها و به ضرر هندی‌هاست. اما اگر این قانون به این صورت تصحیح بشه که دیگه محدودیتی برای کشورهای مختلف نباشه و همه‌ آدم‌هایی که میخوان گرین‌کارت آمریکا بگیرند رو به نوبت و فارغ از شرایط شهروندی‌ آن‌ها بررسی کنند به نفع هندی‌ها میشه و به ضرر ایرانی‌ها. یعنی پروسه‌ گرین‌کارت گرفتن ایرانی‌ها مثلا میره بالای ۵ سال، در‌حالی‌که الان یکی دو ساله. این شده که ایرانی‌های مقیم آمریکا به تکاپو افتادن تا با نمایندگان کنگره و سنا رایزنی کنن که یه وقت این قانون رأی نیاره، در نتیجه شاهد یک رؤیای ایرانی‌ ـ هندی هستیم.

شایان ذکره که غول‌های تکنولوژی پشت این قانون هستن چون بسیاری از کارکنان‌ آن‌ها هندی‌ هستند و می‌خواهند با تصویب این قانون قدمی در راه حمایت از جماعت هندی بردارند.

استدلال اصلی موافقان:

عادلانه نیست افراد چوبِ محل تولدشون رو بخورن. گناه یه نخبه‌ هندی چیه که تو هند پر جمعیت به دنیا اومده، نه مثلا توی ایران کم‌جمعیت؟ مهاجرین رو باید بر اساس تخصص انتخاب کنید نه محل تولد!

استدلال اصلی مخالفان:

حذف محدود کردن گرین‌کارت خلاف رؤیای آمریکاییه و موجب میشه اکثرا چینی‌ها و هندی‌ها به آمریکا مهاجرت کنند و امریکا پُرتر بشه از این دو ملیت. این‌جوری تنوع مهاجران بهم میخوره. مهاجران رو باید بر اساس تنوع انتخاب کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: