کد خبر: ۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
پپ
چند روایت از ینگه دنیا
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم:مریم سیادت

بهداشت در ونکوور

دکتر امید وحیدی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران می‌گوید:

به علت نبود شیر آب در داخل سرویس‌های بهداشتی و تمیز نکردن کف زمین با آب، سرویس‌های عمومی ونکوور کانادا بعضا بوی بدی می‌دهد و کثیف است. سرویس‌های بهداشتی موجود در فروشگاه‌ها اغلب تمیز و خوب هستند اما سرویس‌های کثیف و خیلی کثیف هم در بعضی از فروشگاه‌ها دیده‌ام. مثلا یکبار که به یکی از شعب فروشگاه London Drugs ونکوور رفته بودم، یک سرویس بهداشتی به اندازه اتاق خواب ۷ ـ ۸ متری داشت که بسیار تمیز بود و بوی عطر خیلی خوبی می‌داد. آن‌قدر تمیز و خوب بود که آدم دلش نمی‌خواست از آن‌جا بیرون بیاید. اما یکبار هم که در یکی از شعب فروشگاه Safeway کار مشابهی پیش آمد، آن‌قدر سرویس کثیف و بدبویی داشت که واقعا فقط در حالت مرگ می‌شد از آن استفاده کرد!

یک چیز خیلی خوبی که در سرویس‌های بهداشتی عمومی آن‌جا وجود دارد، امکاناتی است که برای کودکان شیرخوار فراهم شده است. در بسیاری از سرویس‌های بهداشتی، امکاناتی برای عوض کردن پوشک بچه وجود دارد و متأسفانه نظیر آن را در ایران ندرتا دیده‌ام. در غرب هم سرویس‌های بهداشتی آقایان از خانم‌ها جداست.

مراجعه به پزشک در ونکوور

مردمان ساکن در ایالت بریتیش کلمبیا دارای یک پزشک عمومی به اسم پزشک خانواده هستند. پزشک خانواده معاینات اولیه را انجام می‌دهد و در صورت نیاز، بیمار را به متخصص معرفی می‌کند. این‌طور نیست که بیمار بتواند مستقیما به متخصص مراجعه کند. نوبتی که برای دیدن پزشک متخصص به بیمار می‌دهند، از یکی دو هفته تا چندین ماه می‌تواند باشد. مثلا یکی از اطرافیان که برای یک بیماری خاص به پزشک خانواده مراجعه کرده بود، وقت دکتر متخصص را یک سال بعد داده بودند! البته این مورد خیلی نادر بود، اما اتفاق افتاده بود.

در ونکوور که بودم، برای چشمم مشکلی پیش آمده بود و وقتی پزشک خانواده تشخیص داد که مشکلی وجود دارد، من را به یک چشم پزشک معرفی کرد. اولین وقتی که به من دادند دو هفته بعد از مراجعه به پزشک خانواده بود. بعد از چندین جلسه مراجعه به متخصص، به نظرم پزشک خوبی نیامد چراکه مشکل چشمم حل نشد. به همین دلیل، مجددا به پزشک خانواده رفتم و درخواست کردم که من را به پزشک دیگری معرفی کند. البته نگفتم که آن چشم پزشک خوب نبود بلکه گفتم می‌خواهم نظر پزشک دیگری را هم به‌عنوان second opinion بدانم. آن‌ها هم من را به پزشک دیگری معرفی کردند. البته آن‌جا هم حل نشد و بعد از این‌که به ایران آمدم به دنبال درمان رفتم که الحمدلله در ایران رفع شد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: