کد خبر: ۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

یک رستوران چینی برای تشویق مردم به لاغر شدن،‌ به کسانی که بتوانند از لای نرده‌های تعیین‌شده عبور کنند تخفیف می‌دهد و اگر از فضای 15 سانتی‌متری رد بشوند، تمام غذا و نوشیدنیشان مجانی می‌شود!

..............................

پرندگان دریایی آلباتروس بیش از 50 سال عمر و از 5 سالگی جفت‌گیری می‌کنند. آن‌ها بیش از 45 سال با یک جفت می‌مانند و یکی از طولانی‌ترین روابط را در دنیای حیوانات دارند.

..........................

گل‌های آفتاب‌گردان جهت پاک کردن و از بین بردن پسماندهای خطرناک هسته‌ای در اطراف نیروگاه‌ها کاشته می‌شوند. نکته جالب دیگر در مورد این گل این است که اگر برگ‌‌های آفتاب‌گردان را آتش بزنید، همه حشرات، موش‌ و قورباغه‌ها از محل فرار می‌کنند!

................................

طبق تحقیقات روان‌شناسی افرادی که بیش از اندازه فکر می‌کنند، تمایل زیادی به ایجاد مشکل برای خودشان دارند. مشکلاتی که از ابتدا اصلا وجود نداشته‌اند!

........................................

ایروژل یا دود منجمد، کم‌چگال‌ترین ماده جهان است و 96 درصد حجم آن هواست. اگر یک نقطه کوچک از آن را در دست نگه دارید عملا نه آن را می‌بینید و نه حس می‌کنید، اما اگر با انگشت ضربه بزنید مثل یونولیت است. این ماده 4000 برابر وزن خودش را تحمل می‌کند و در مقابل انفجار مستقیم 900 گرم دینامیت مقاومت می‌کند. همچنین بهترین عایق موجود است.

.......................

دفاع دسته جمعی خصوصیتی است که اغلب جانداران آن را دارند. جالب است بدانید فقط سه دسته از جانداران برای جنگیدن ارتش تشکیل می‌دهند. انسان‌ها، کلاغ‌ها و مورچه‌ها!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: