کد خبر: ۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

مصرف رب انار ترش و شیرین و رب سیب بعد از هر وعده غذا به تقویت و پاک‌سازی معده از مواد زائد کمک می‌کند.

بسیاری از افراد هستند که تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند، همه این علائم از دیدگاه طب سنتی نشانه وجود مشکلی در معده است که به کمک تدابیر پاک‌سازی معده می‌توان به راحتی آن را برطرف کرد.

دکتر کردافشاری متخصص طب سنتی می‌گوید: وجود تلخی دهان یا احساس تهوع از دیدگاه طب سنتی به دلیل وجود صفرای متعفن در معده است. صفرای عفن موجب بی‌اشتهایی و حالت به جوشش آمدن معده می‌شود. وجود یکی از این علامت‌ها نشانه‌ای از وجود صفرای عفن یا متعفن در معده است که با کمک برخی از تدابیر می‌توان آن را برطرف کرد.

وی ادامه می‌دهد: مصرف شربت انار یا رب انار در رفع علامت صفرای عفن مؤثر است به این ترتیب که بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای‌خوری رب انار ترش و شیرین مصرف کنند. علاوه بر این، تهیه شربتی از رب انار و آبغوره همراه با عسل می‌تواند مؤثر باشد به این ترتیب که رب انار را با آبغوره و عسل مخلوط می‌کند و روی حرارت ملایم قرار داده تا به قوام درآید. از این مایه شربت چند بار در طول روز تا شروع ماه رمضان با آب رقیق کنند، مصرف کنند.

شربت زرشک نیز از بهترین نوشیدنی‌ها برای این افراد است. به این ترتیب که به میزان دلخواه زرشک آبی را با چند برابر آب از شب تا صبح خیسانده سپس روی حرارت قرار داده و با شکر به قوام درآورند. میزان شکر اضافه شده آن همانند سایر شربت‌هاست به میزانی که قوام پیدا کند.

استفاده از سیب یا آب سیب یا رب سیب نیز توصیه می‌شود. سیب تقویت‌کننده قلب، مغز، کبد و در نهایت دستگاه گوارش است. همچنین مانع نزول مواد زائد به سمت معده می‌شود.

برای تهیه رب سیب می‌توان به میزان 2 لیتر آب سیب گرفته شود و به روش بنماری روی شعله غیرمستقیم گاز قرار دهند به این ترتیب که یک ظرف بزرگ پر از آب بر روی شعله گذاشته و ظرف آب سیب را داخل ظرف پر از آب گذاشته تا به مرور زمان آب سیب تبخیر شود و رب بسیار خوشمزه و مقوی به دست می‌آید.

دکتر کردافشاری در پایان می‌گوید: در نهایت برای کسانی که صفرای عفن و تلخی دهان دارند، استفاده از بذری به نام اسفرزه مفید است البته بهتر است که خیسانده شود و لعاب آن مصرف شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: