کد خبر: ۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
پپ
صفحه نخست » پزشکی

یکی از اثرات منفی استفاده از حشره‌کش بر جنین، خطرات قابل توجه رشد جنین است. در واقع، محققان معتقدند که اثرات این مواد شیمیایی بر روی هوش (IQ) کودک شبیه به اثرات سرب است. مطالعه دیگری نشان داده است که کودکان متولد شده از مادرانی که در دوران بارداری، در معرض گروه‌های مختلف آفت‌کش‌‌ها و یا حشره‌کش‌ها بوده‌اند، دارای افزایش سطح بالای رفتارهای مرتبط با اختلال بیش‌فعالی و کمبود توجه بودند.

خطرات سوزاندن قرص حشره‌کش

در رابطه با اثرات مخرب قرص‌های حشره‌کش باید گفت که هر نوع ماده سمی و یا شیمیایی که باعث از بین رفتن حشرات و یا موجودات دیگر می‌شود، در نهایت و به مرور زمان هم می‌تواند بر انسان تأثیر‌گذار باشد. همان‌طوری که اثرات سمی این ماده بر سیستم عصبی حشرات می‌تواند کشنده باشد، ممکن است بر اعصاب فرد هم تأثیر‌گذار باشد.این اثرات مخرب زمانی بیشتر می‌شود که شما برای اثر‌دهی بیشتر قرص حشره‌کش، آن‌ها را بسوزانید. زمانی که قرص را می‌سوزانید، بخار و یا پودری که از آن خارج می‌شود می‌تواند برای ریه فرد بسیار خطرناک باشد. این کار باعث تنگی نفس و مشکلات ریوی می‌شود.

عوارض اسپری حشره‌کش

باید بدانید که زمانی که از اسپری حشره‌کش استفاده می‌کنید، ذرات سمی حشره‌کش در هوا پخش شده و می‌تواند به طور مستقیم وارد دهان و ریه فرد شود.این ذرات، حاوی مواد سمی بوده و می‌تواند در فرد ایجاد مسمومیت کند. حتی تماس دست با ذرات سمی حشره‌کش‌ها می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند. علاوه بر بروز مشکلات پوستی، مواد سمی حشره‌کش‌ها بسیار قوی بوده و می‌تواند بلافاصله به پوست جذب شده و مشکلات دیگری برای بدن ایجاد کند.

روش مناسب استفاده از حشره کش‌ها

در صورتی که تصمیم به نابود کردن حشرات موذی را دارید، بهتر است در استفاده از آن‌ها کاملا احتیاط کرده و از تماس با آن‌ها و یا اسپری شدن آن‌ها بر روی میوه‌ها و یا البسه خود و کودکان خودداری کنید. بهتر است هنگام اسپری کردن، به مدت 10 دقیقه، وارد اتاق نشوید و اجازه دهید تا اثر آن از بین برود. این عوارض می‌تواند در سه ماهه اول بارداری بیشتر باشد زیرا در این زمان، نخاع و سیستم عصبی جنین شکل می‌گیرد و وارد شدن مواد سمی به بدن ممکن است برای جنین مضر باشد.

توجه: یکی از راه‌های مهم برای کاهش خطرات و عوارض حشره‌کش‌ها در دوران بارداری، مصرف زیاد میوه‌ها و سبزی‌های آلی است. مصرف غذاهای ارگانیک می‌تواند بدن را پاک‌سازی کرده و همچنین نوشیدن آب فراوان می‌تواند سموم بدن را دفع کند. توصیه می‌شود که زنان باردار از استنشاق حشره‌کش‌ها خودداری کنند و در محیطی که قرص حشره‌کش استفاده شده است، قرار نگیرند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: