کد خبر: ۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
پپ
صفحه نخست » اخبار

بیشتر شدن روابط تجاری ایران و عراق در سال‌ها و به‌خصوص ماه‌های اخیر و به‌ویژه زمانی که ایران تحت فشار تحریم‌ها قرار دارد، سبب شده تا رسانه‌هایی در داخل و خارج کشور شایعات و شبهاتی را مطرح کنند تا در نزدیکی ایام محرم و به‌خصوص راهپیمایی اربعین، رابطه بین دو ملت را تضعیف کنند.

برخی از رسانه‌ها به کمک کاربران شبکه‌های اجتماعی در این مدت سعی کردند با هر ابزاری که شده روابط این دو کشور را تیره و تار کنند، یک‌بار با شایعه فروش آب مجانی به عراق، بار دیگر با شایعه گران کردن قیمت روادید برای ایرانی‌ها، دست گذاشتن روی غیرت ایرانیان و ... از دیگر حربه‌های آنان بود. اما از ابتدای هفته نقل قولی از رئیس اتحادیه هتلداران خراسان‌‌رضوی مبنی بر ارائه خدمات جنسی بیش از ۶۰۰۰ خانه‌مسافر در مشهد در روزنامه‌ای منتشر شد، شایعه‌ای که به سرعت فضای مجازی را دربر گرفت. رسانه‌های ضدانقلاب با استفاده از واژه‌های «مردان عراقی» و «زنان ایرانی» بر «عرب‌ستیزی»، «نژاد‌پرستی» تأکید کردند.

این شایعات درباره زنان ایرانی در مشهد در حالی منتشر می‌شود که در سال‌های گذشته نیز برعکس این شایعات منتشر شده بود. شایعه‌سازان در این سال‌ها از غیرت مردان ایرانی و عراق سوءاستفاده کرده و هر بار مطالب دروغی را علیه کشور همسایه مطرح می‌کنند تا با مردان این کشورها را علیه هم بشورانند. به‌طور مثال سال ۹۵ برخی رسانه‌های عربی از جمله روزنامه «الشرق‌ الاوسط» وابسته به رژیم سعودی، به نقل از سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند که این مرکز نگران افزایش بارداری‌های ناخواسته در راهپیمایی اربعین بین زنان عراقی است! اما پیگیری‌های رسانه‌ها سبب شد که این سازمان طی یک بیانیه رسمی چنین مصاحبه‌ای را تکذیب کند و سخنگوی این سازمان اعلام کرد نمی‌داند این مصاحبه از کجا منتشر شده است.

در‌حالی‌که موارد بسیار زیادی از این‌گونه شایعات در سال‌ها و به‌خصوص ماه‌های اخیر توسط رسانه‌های ضدانقلاب و دنباله‌های داخلی آن‌ها منتشر و منعکس شده، ماجرا آن‌قدر شفاف و عیان گشته که حتی برخی عناصر ضدانقلاب و مخالف جمهوری اسلامی نیز به دروغ بودن این ادعاها اعتراف کرده‌اند. «امید شریفی‌ دانا» یکی از عناصر سلطنت‌طلب مقیم سوئد است که در واکنش به شایعات اخیر رسانه‌های صهیونیستی و سعودی مانند «من‌وتو»، گفت: «داشتم با یکی از دوستان عراقی ساکن بغداد که عاشق ایران هست گفتگو می‌کردم! بهم گفت در بین عراقی‌ها شایعه کردند ایرانی‌هایی که برای زیارت به کربلا و نجف می‌آیند به زنان عراقی تجاوز می‌کنند، منم گفتم در مورد عراقی‌های زائر به مشهد نیز چنین چیزی درست کرده‌اند. خیلی باید حواسمان باشد میان ما و عراقی‌ها با انفجار بمب‌های غیرتی و احساسی که مبنای حقیقی ندارد اختلاف نیاندازند...»


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: